torsdag 24 april 2008

Hallå!

Jag måste bli bättre på att blogga, haha! Har väl inte hänt så himla mycket sedan sist men en uppdate är väl alltid bra att ha sådär nån gång ibland. Har firat passover med min familj, en judisk högtid då de firar slavarnas frihet från egyptierna. De samlades först i en cirkel och läste historier om uttåget ur egypten osv. (riktigt vad vet jag inte då jag hade fullt upp med att sysselsätta ungar). Men alla i släkten läste sin del av det hela och det sjöngs även lite sånger. De åt även symbolisk mat som tex en blandning av äpplen, nötter och vin som symboliserade murbruket som judarna använde under slavarbetet för farao... Ja för mig var det mer utav en vanlig kväll med passning av barn, så jag var inte så himla insatt. Sen så har min bil slutat fungera. Trodde liksom nu när man har en 10 år gammal bil att det skulle var OK, meeen tydligen inte. Vägrade starta idag när jag skulle åka hem igen så fick med huvudet nertryckt i skorna ringa min värdfamilj och be dem hämta upp mig, suurt! Sen var det även dags för min matlagningspremiär idag, vilket var mer kaosartat än bra! Det är svårt att laga mat och det blir inte lättare av att ha 3 busiga barn som beter sig som... ja barn! Såklart var det ingen hit men jag tyckte iaf att det var gott, gjorde tacotårta!
Och denna helgen kommer jag vara ledig så då ska jag åka in till New York och träffa Frida! Ska bli så himla skoj, verkligen! Dock verkar vädret inte ska vara fullt lika bra, men åska på lördag!

Nu undrar ni förstås hur det går med träningen också? Jodå, jag har varit riktigt duktig och tränat mestadels på familjens maskin i träningsrummet så än är hoppet inte uppgett, tycker dock att jag blir fetare ju mer jag tränar men vad ska man göra?
Just det, va på ett konstigt ställe kallat magical garden också. Det var som ett slags konstställe där väggarna bestod av mosaik, spegelskärvor, gamla hjul, flaskor med mera, ganska fränt!
Dags att gå och titta till barnen nu igen, är fortfarande barnvakt! Vi hörs snart igen, ha det så bra där hemma, jag saknar er verkligen!
Puss och Kram!

1 kommentar:

Luminos sa...

Så mammas speciale Tacotårta har lanserats i USA! Det låter det!!!

Nu väntar vi med spänning på nästa inlägg om hur det var i N.Y...