torsdag 19 juni 2008

2-0 till Ryssland, RYSSLAND!!!


Såg såklart dagens match mellan Sverige och Ryssland som det sportfåne man är och jag ångrade mig lika snabbt som den var igång. Vilka i helvete spelar i det ryska landslaget i fotboll? Jag kan inte nämna en enda...Hur fanken kan vi fortlora mot RYSSLAND? Jag menar Ryssland, har ni någonsin hört talas om det ryska landslaget i fotboll? Bra spelade de också, hur kunde det hända? Snyggt andra mål, många chanser och fin teknik, jag måste ge dem credit för en bra match från deras sida medan ingenting stämde för oss. Det var värdiga vinnare som steg av planen medan Sverige åter igen verkar ha överskattat sig själva och underskattat motståndarna. När ska vi lära oss? Grrr, just nu är jag så glad över att befinna mig på amerikansk mark och ha chansen att glömma bort att jag är svensk för ett tag. Gräva ner mig lite och hålla låg profil.

Snackade förresten med en argentinsk man på flygresan hit och vi kom att snacka om fotboll. De har fortfarande inte kommit över att vi slog ut dem ur "dödens grupp" under vm 2002 och jag kände mig riktigt stolt och nöjd över vårt svenska lag. Men det var då och nu vet jag inte vad som händer. Först en snöplig förlust mot Spanien och nu krossade mot Ryssland, RYSSLAND!!!

Nä, nu vill jag inte vara med längre. Kom igen i VM 2010 och krossa alla så kanske jag kan krypa fram igen och vifta glatt med den svenska flaggan för våra fotbollsspelande män.


Godnatt!

Inga kommentarer: