onsdag 11 juni 2008

Och resan fortsätter...




Hej, jag har det bra! Livet här i öknen är härligt och 30 minuter i solen räcker för att trimma brännan varje dag :P Var ledig i helgen (som de flesta andra helger) och passade på att åka till LA och träffa Frida G. Riktigt roligt att se henne då vi inte träffats sen vi mötten första gången på au pair skolan. Vi tog bussen till Santa Monica och solade på stranden några timmar. På kvällen åkte vi (efter mycket om och men) till Orange County där Frida bor och jag måste säga att det är vackert där! Vi käkade cheesecake på cheesecake factory (sjukt gott) och därefter gick vi och såg Sex and the City filmen. Sååå jävla bra och rolig!! Vi sov hos Frida och på morgonen fick jag träffa hennes söta barn innan det var dags att åka in till LA igen för att vänta på mitt tåg hem. Gick omkring i Hollywood ett par timmar och kikade lite. Måste säga att Hollywood är extremt överskattat, det är Hollywood blvd som är något att se och då är det ca 4 block man går fram och tillbaka. Haha man får ju se Elvis, Elmo, Ironman, Musse Pigg etc. på gatan visst men ja, det är tröttsamt och mycket turister (hm..). Så hur som helst var det en mysig helg och jag blev sjukt less på väntetider på tåg och tågfärder, bussfärder ja ni förstår allmänna transportmedel över huvud taget så nu har jag halft som halft bestämt mig för att köpa en billig liten bil som jag kan glida runt i. Lätt värt det som Ida Haeggblom skulle säga. Jag är inte här för att spara pengar, väljer då hellre att se saker och ting och ha möjligheten att utforska USA.




That´s it for now. Hoppas att vi kommer åka till San Diego också i helgen men ingenting är klart än, beror på om familjen ska plåtas eller inte. Trivs fortfarande bra, min värdmamma är skön och mina barn är de gulligaste barn du kan tänka dig! Och de lyssnar på vad du säger! (Än så länge) Okej, just det ja, hoppas jag hinner träffa Malin någon också som har kommit hit nu. Tveksamt dock vilket känns lite surt =( Vi får se vad som händer.


Längtar just nu JÄRNET till Linn kommer hit, kommer bli så jävla kul!!




Okej, puss på er alla! Jag saknar er där hemma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men hej gumman!
Du verkar ha det bra nu, är så glad för din skull!
Jag och per åker till syrran 3-13 juli,åker till new york några dar men annrs bor vi hos henne i West Haven, Connecticut.
Vi kanske kan ses då,vore ju så kul!!
Hur ser de dagarna ut för dig??
Saknar dig sötunge!
Puuss Mia

Anonym sa...

desireeeeeeeee du skulle ju sagt att du var har i krokarna!! :)

Desire John sa...

Hej vännen!!
Åh, tack det känns bra nu :) Hur är allt med dig och Per?
Åååh hade jätte gärna velat träffa dig men jag befinner mig på andra sidan USA och har ingen möjlighet att åka till New York så snart. Skit skit, hade verkligen velat träffa dig! Ni har inte lust att åka över till västkusten? ;)
Jag saknar dig jättemycket!
Puss, love you min go girl!!

Anonym sa...

Åh, jag längtar också tills jag kommer, ska bli så sjukt jävla kul :D PUSS <3