lördag 26 december 2009

Tröttare..

Har funderat på en sak, är det kanske dags att lägga ner bloggen en tag tills jag faktiskt har något vettigt att skriva om? Eller borde jag fortsätta skriva och berätta om det härliga livet i österusnd? För på nåt sätt känns det ju ändå som om man bytt ner sig lite, rent miljömässigt och då är det svårt att hitta motivation till att skriva. Så vad sägs, nån som orkar läsa detta?

Tjejen som kom hem den 8e december i ren förtvivlan av saknad av New York, oron för om jobb kommer finnas och om kompisarna finns kvar har fått sig en rejäl dos lugnhet. Allt flyter på som aldrig förr och jag kan ärligt talat säga att jag är GLAD över att vara hemma och jag känner faktiskt på flera sätt att jag är på RÄTT ställe just nu. Trodde inte det var möjligt att vara så här nöjd med tillvaron bara 2-3 veckor efter hemkomsten (man har ju hört att det tar 2-3 månader att komma över "jag är inte i New York" fasen) men här sitter jag med ett leende på läpparna och ögonen på sne. Har jobbat konstant sen jag kom hem trots att det bara var meningen jag skulle jobba 3 dagar efter jul... ons,fre,lör,sön,mån,tis,ons,fre,lör,sön,mån,tis.... har schemat sett ut so far och jag är gladast för ju mer timmar.... = desto MER PENGAR!!!! Känns även jävligt positivt att komma in i snacket med jobbarkompisar och att jag fått så mycket uppmuntring och varma ord om hur duktig jag är på jobbet för att varit ifrån det i 2 års tid. Det är alltid kul att höra såklart :)

Juldagen var festligt och faktiskt riktigt lyckad. Längre förfest med brudarna, mycket dans, lite blandad dricka, skön musik, härliga vänner och en underbar kväll. Enda nackdelarna var TRÄNGSELN (ja, det tog seriöst 1 timma att komma in på krogen med förköp och kön svajade som flaggstång i en orkan) och att oavsett hur mycket jag drack så blev jag fan inte fuller.. :( Men men, kul kväll ändå och man behöver inte alltid dricka tills man däckar :P

Julafton var mysig och firades hemma i Marieby. Tomten kom och stylade med lite vassa tricks och klyftiga kommentarer, pengarna inkasserades från diverse fyndigt inslagna klappar, julölen och maten förtärdes med nöje, snön gnistrade fint utanför fönstren, kalle var som vanligt en riktig sköning och kvällen avslutades med en ny tradition vuxen-turnering på Wii spelet! Haha :)

Nu ska jag sova. Jag har hört att tröttheten kommer efteråt när man är ute och festar och nog allt slog den till för ett par timmar sedan. Ojoj. Ska jobba imårrn vid 3 så lite sovmorgon fick man ju, wehoo!! Puss på er, detta var en liten uppdatering om vad som händer!! <3

2 kommentarer:

Linn sa...

såklart att du gled in i smeten här hemma där det är jag som styr, här passar du alltid in och lyckan sitter väl ändå rätt mkt i att vara med sin bästa vän? HIHI <3

Anonym sa...

Klart du ska fortsätta skriva, iallafall tills den 12 feb ;) Skönt att du har det bra kompis. Miss you !