torsdag 3 december 2009

Check på den!

Att vara hemma i New York är en underbar känsla även om det känns konsigt att inte jobba varje dag! Anlände igår mid-day till en mycket glad värdmor "Welcome home Des" varav jättekramen följde! Det känns så härligt att ha två hem i usa där man alltid är välkommen och alltid kommer vara älskad, jag känner mig lyckligt lottad. Ansiktsuttrycket hos de två större tjejerna när de såg mig var dessutom priceless. De hade ingen aning att jag var hemma så när jag kikade ut i hallen vände sig ungarna och fullkomligt tappade hakan av förvåning för att sedan se lika glad ut som på julafton. "DEES, we missed u so much". Jag gillar att ungarna numer blir exalterade då de ser mig, kramas och är allmänt gulliga istället för att fly fältet, inte lyssna och vara allmänt bråkiga :P



However bjöd inte gårdagen på så mycket speciella händelser. Lite julpyntande av gran, lite packning, lite kinesmat (måste uppmärksamma att jag är less på kineser, INTE kinamaten) och en kort shoppingrunda med min vän E!! Tack för att du hämtade mig på tågstationen <3



Dagen har bjudit på många checkar i "att köpa/göra listan". Raffe skinnvantar och micke skärp från igår kunde kryssas, jeans fick kryssas av gånger 3 (va hände?), "snygga linnen" försvann då jag hittade en randig favorit. Att packa stod stiligt i raden av saker att göra och visst packades det. Jag må inte vara någon packningsHitler som E men fick till det gjorde jag allt. Nu är det ju så att man inte ska ropa hej förrän man kommit över bäcken meeen, det ser ut som jag kanske får med mig allt i 2 feta resväskor - därbland till och med alla 4 twilightböckerna! Hoppas hoppas att det funkar, håll tummarna! :) Ställde även upp att jobba några timmar under kvällens gång så värdföräldrar kunde få lite tid för sig själva. Uppskattat blev det och jag kände mig bättre till mods. Man snyltar ju trots allt på mat, boende och bil den här veckan vilket känns lite halvdant. meeen lite jobb ikväll och jobb i morgon borde göra susen för samvetet! :)



DAGENS händelse tog rum på victorias secret. Jag var inne och handlade förra månaden och fick då ett litet "secret rewards card" som gäller mellan 1-24 december. På detta lilla kort finns ett hemligt värde på antingen $10, $50, $100 eller $500. Som vi alla vet är 90% av korten fyllda med tio dollare, 6% med 50, 2,5% med 100 och endast 3 kort med 500 (om det ens finns några). Well, lite chill som man är plockade jag på mig sakerna jag skulle ha (ett läppstift och en nessessär) och stegar bestämt mot kassan. Väl där räcker jag lite nonchalant fram rewardskortet (helt övertygad om att den är 10 dollar på det) och låter kassörskan dra det i maskinen. Det som händer sen har jag fortfarande inte fattat. Kassörskan gör stora ögon och säger "WOW, you have 100 dollars on your card. Congratulations!!" Des tappar hakan och fattar inte alls vad som just hände. Glad och nöjd ligger jag nu här i sängen och väntar på morgondagens victoria secret shopping!!!!! Can't wait! :)



Nu ska jag sova, dagen har varit lång! Imårrn ska jag stänga mitt amerikanska bankkonto, det känns väldigt konstigt.. Har även blivit utbjuden på lunch med värdfar och kanske ska åka lite skrillor med barnen (om jag har tid och lust). Lite jobb följer på det, kanske några sista inköp i ren hysteri, lite jobb följer därefter för att sedan dra på sig platådojjorna och kort kort för en natt i city med min coola cat E vid min sida!!!! Jag håller alla tummar jag har för att denna helgen ska bli lyckad!! Jag ser fram emot att komma hem sen. Behöver bara en rolig helg, sen har jag slutit fred med ångesten om hemfärden då jag känner att jag tagit avsked av alla delar ur mitt amerikanska liv - för den här gången! Ser fram emot en jul hemma med alla nära och kära! Som jag saknat er! <3



PUSS

Inga kommentarer: