fredag 5 mars 2010

Dag 13 = Diet avklarad!!

Wohoooooo, äntligen är den danska dieten som vi kört i 13 dagar över. -4 kilo visar vågen och kroppen har kommit ett par kliv närmare beach 2010. Kom igen nu då! :) Nu är det projekt GI som gäller och några gym pass i veckan ska klämmas in! Ska börja träna på Vasalundshallen som är gratis genom jobbet. Kanon bra för de har ett gym, massor med pass och en simbassäng som man har tillgång till, hur bra är inte det på en skala?

Har haft en riktigt bra dag på jobbet!! Jobbet har gått undan, det har snackats en hel del, lite skojande och massa skratt, precis som dagarna ska vara. Har även kommit fram till att det finns en speciell ica humor som verkar vara generell för alla ica butiker. Den brukar mest gå ut på att man trycker ner andra (på ett skämtsamt sätt förstås) för att själv känna sig bättre till mods! Eftersom det sker på ett skojfriskt sett och att alla generellt går enligt samma "lag" så tycker jag att det är kul (oftast) och man får en hel del interna skämt med delar av personalen.

Den sista middagen bestod av kyckling med tillhörande sallad. Smakade hur gott som helst tills jag, en timma senare börjar må sådär sjukt akut-illa- Des får därefter spendera ca 20-30 minuter på toaletten där man kan sammanfatta det hela såhär: det var som att middagen var ogjord denna afton. So, eftersom detta var matförgiftning och ingen riktig magsjuka så satte Des till viljan av stål och vägrade gå hem "sjuk" när hon hade 1,5 timma kvar att jobba. Låg där på toagolvet ett tag och lät magen lugna ner sig och mådde sedan hur bra som helst igen! Score!

I morgon är det min födelsedag och jag jobbar 6-16. Antar att det är ICAs sätt att önska mig "grattis på födelsedagen, du kommer tjäna ihop 1000 spänn idag". Inte illa tycker väl jag :P För vad ska jag annars göra utav dagen. Stephanie jobbar till 16, så sen ska vi ut och käka. Josef verkar ska joina och jag önskar mig några glas vin och god mat i födelsedags present. Har även fått några söta paket från mamma som skall öppnas i morgon!

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för att sova. Lite dusch och tandaborst för snart ska jag ta NATTBUSSEN till jobbet, ja ni hörde rätt, nattbussen! =/
Puss och kram goa vänner där ute!

Inga kommentarer: