måndag 29 mars 2010

Life Is Good! =)

Härliga underbara måndag, det är hur jag skulle vilja sammanfatta denna dag som! Efter en lååång sovmogron mötte jag upp finaste Elina på hötorget. Vi tog oss en promenad till Gamla Stan där vi hittade ett mysigt fik med kuddar i fönstret och goood mat! En snabb fika ledde till timtals av snack om allt mellan himmel och jord där vi även gjorde upp lite härliga planer för framtiden.

OM det nu inte blir plugg till hösten 2010 så har Des och Elina världens bästa plan. En underbar vår med Stephanie i härliga Stockholm. Kanske även lite små weekends runt om i europa om vi känner oss spontana nog för det. I slutet av juni åker den fantastiska fruktansvärda trion till New York och firar midsommar, umgås med värdfamiljer, shoppar, njuter av storstadslivet och kryddar såklart även till det med lite festligheter i staden som aldrig sover. Sommaren är här och vi njuter såklart till max i huvudstaden med mys, sköna sommarkvällar, glass, jobb och ALLT vi kan komma på. I höst kan det bli en flytt till Norge för att jobba stenhårt och tjäna ihop en liten buffert. I November kan det tänkas bli en resa till Thailand i ungefär en månad och verkligen slappna av efter det intensiva jobbandet. Vi kommer hem och firar en vit jul hemma i våra familjer och verkligen njuter av familjer och julkänslor. I januari åker vi vidare till Australien och jobbar och bor för att testa på den delen av jorden. När våren kommer sisådär i Maj återvänder vi hem för ännu en sommar i Stockholm då även vår USA Roadtrip kommer att bli av. Hösten som kommer blir det plugg för då tror vi att vi kommer vara redo!

Detta var precis vad jag behövde. En lysande plan för framtiden där jag får RESA mycket och skaffa mer livserfarenhet. Detta är det jag brinner för här i livet och vad jag anser man borde passa på att göra medan man är ung. Såklart att jag ska skaffa mig en utbildning så jag kan få ett välbetalt jobb i framtiden, det har jag ju drömt om enda sedan jag var liten, men jag tror på att göra sånna här spontana grejer i ung ålder för när man blir äldre är det lätt att bli för bekväm och lite rädd för förändring. Så ja, tack Elina för en härlig dag, du är en solstråle i min gråa vardag!

Min bror verkar komma och hälsa på mig under påsken vilket gör mig otroligt glad! Torsdag-Måndag verkar han ska komma och bo hos mig så det kommer bli kanonkul! Linn kommer även till stockholm den 3e April så även hon är utlovad en plats på Lilla Essingen, me like!

Och Stephanie Lingmerth är världens bästa sambo och jag saknar henne nu när hon är borta. Jag hade inte tyckt att dagarna i Stockholm vore hälften så härliga om jag inte hade henne vid min sida varje dag! Kom hem snart babe, kvällarna är så ensamma utan dig! What team?!

Spontansöndag på Café Opera med stureplansbratsen är ingen höjdare måste jag tillsist medge. Hellre en chillkväll på Söder i nuläget så vi får se vart vi kommer hänga i Vår/sommar. Lär ju bli lite blandat.
Nu ska jag diska, städa och handla mat! Det ser ut som en ungkarlslya efter några dagar utan Steph hemma och det är dags att shape upp!

Puss, jag saknar mina norrländska vänner! Kom och hälsa på snart! och ja, life is good just nu! =)

Inga kommentarer: