onsdag 5 november 2008

Barack Obama - The new president of the United States!

Mycket viktig dag för detta land, eller kanske borde jag säga en mycket viktig dag i världen. USA är som vi alla vet ett stort och mäktigt land vilket innebär att en förändring här påverkar inte bara det egna landet utan påverkar även hela världen. Denna gång är jag dock nöjd och känner att förändringen som skett i natt kommer vara för de allra flestas bästa. Barack Obama som president, det är lysande! Har varit lite häftigt att få vara med om ett amerikanskt val, även fast politik inte intresserar mig speciellt mycket. Vinnartalet var som förväntat lysande och jag känner mig mycket positiv till USAs nye afroamerikanske president. Go for it, lös världens alla problem och brister, förena nationen och va great!

En annan anledning till varför den här dagen var viktig är såkalrt att världens bästa Linn Rödén fyllde 20 år! Grattis älskade du! Känns lite synd att jag inte kunde fira dig men vi får ta det i MARS när jag äntligen kommer HEM! Miss U!

Helgen var bra. Fredagen vill jag helst glömma, eller vad säger du Börje? Först blev det tjaffs hemma hos familjen, sen drog jag och Bettan ut på vårt första riktiga äventyr tillsammans! 5 minuter senare på motorvägen, ni vet när man just börjat hitta feelingen och självförtroendet börjar komma så tittar Desirée i backspegeln och ser till sin stora fasa blinkande blå/röda lysen. Kände mig ungefär lika nervös som första dagen i skolan och kör fint ut på väggrenen för att möta domen. ÄVEN fast jag inte hade nåt försäkringsintyg så snackade jag mig ur situationen, flörtade lite och kunde sedan glida vidare. Soft tänkte jag för att sedan undra om jag skulle bli stoppad var 10nde minut ner till LA nu eller hur de skulle ha det. Som tur var blev så inte fallet! Efter diverse bilköer, vilsnekörningar, "tappa bort varandra" incidenter, osv ger Frida och Des upp, parkerar Bettan en bit utanför LA och drar sedan hem till Frida och sover. Tanken var ju att vi skulle dra till West Hwood och titta på utklätt folk, meeen det blir ju inte alltid som man tänkt sig eller hur?

På lördagen drog vi upp till Santa Barbara och joinade trupperna av Halloweenklädda partysugna amerikanare. Utklädda till flamingo och påfågel tyckte Frida och Des att vi lyckats riktigt bra. Vi fick uppmärksamhet då våra tutus va väldigt stora och eleganta, söta tyckte många rent utav. Bättre att vara söt och få cred för kostymen än att gå runt o va slampig som alla andra. Riktigt hemskt hur vissa klädde sig, om jag säger så, Bridges Jones ligger i fet LÄ. Aaah men annars var det fest i ungefär vart annat hus/lägenhet. Typiska amerikanska high school fester ni vet med det klassiska röda plastmuggarna och plural av öltunnor på altanen. Varför festar vi inte med öltunnor i Ö-sund? Då är det bara 1 som skulle behöva köpa sprit varje gång och det skulle räcka och bli över till alla..

Söndag var sovdag, för att sedan glida runt lite i bubblan, käka sushi middag (MUMMA) och sedan åka hem. Så det var väl min helg och nu är jag mer stressad än någonsin. Ska iväg och fixa smog test på bilen i morgon och förhoppningsvis även registrering och nummerplåtar (så jag slipper bli stoppad av polisen av den anledningen), sen ska jag skicka in försäkringspapper. Som om det inte var nog måste jag även bestämma mig för vilket datum jag ska hem sista månaden innan fredag (skönt att man fick 4 dagar på sig att bestämma) och så måste jag ringa college och höra hur det blir med det. Det är mycket nu som jag brukar säga ibland. I skrivande stund känner jag mig rätt mätt på livet som au pair och sugen på att starta mitt eget liv. Bara man kommer på vart man ska plugga och vad.. Aja so long suckers, och den som bråkar med min 8åriga brorsa ska få med mig att göra när jag får chansen. Jävla ungar!!!

Grattis igen my love, hoppas dagen varit av bästa kvalité! PUSS

Inga kommentarer: