torsdag 27 november 2008

Thanksgiving!

Jag tänkte inleda det här inlägget med att citera Patriks fyndiga utlåtande att jag känner mig "more stuffed than a turkey". Roligare kille den där Patrik btw. Hela dagen har i princip handlat om mat. Först ska den förberedas och tillagas fram till middagstid och sedan äter vi upp den och går och sover med fulla magar :P tyyyp! Jag skulle vilja kalla Thanksgiving för minijul eftersom samma hysteri råder under båda högtiderna och släkt och vänner träffas för att förenas osv. Frågade såklart värdmor varför man firar Thanksgiving. Pilgrimmerna kommer till USA och efter mycket svåra tider vänder turen och de får en stor skörd. De ställer till med fest för att tacka Gud och Indianerna för detta. (Hur vida indianerna var så nöjda över att bli bortkörda från sitt land behöver vi ju inte gå in på.) Typ kortfattat. Maten var överraskande god. Vi åt Kalkon med fyllning (väldigt speciell smak, typ en blandning av brödsmulor, äpplen, selleri, tranbär osv med det var rätt gott), potatismos, gröna bönor, tranbärsgelé, smördegsbröd, sky från kalkonen, pumppaj, äppelpaj och pekannötspaj. Tror det var allt. Blev som sagt hur mätt som helst iaf och det känns kul att ha fått varit med om den så omtalade Thanksgiving högtiden!! De visade även en parad på tvn från New York, rätt kul att glo på!
Var som nämnt i tidigare inlägg på besök på DMV igår vilket inte kunde gått sämre. Först tog jag fel på tiden vilket resulterade i 45 minuters väntan UTANFÖR kontoret. När jag väl kommer innanför porten får jag skäll av han i luckan att jag skulle ju minsann ha allt pappersarbete i handen innan det var min tur. Som om det inte var nog så är damen jag försöker be om förlängt körtillstånd en väldigt tystlåten oförskämd dam. Hon talar om för mig att här ges då inga extra tillstånd ut och är det så att bilen jag kör inte är i gott skick så borde jag ha lämnat in den på en Junkyard för flera veckor sedan. Desirée känner hur ilskan stiger. Hur vågar hon säga att Bettan hör hemma på skroten liksom? Snabbt som ögat störtar D ut genom dörren innan den tystlåtna oförskämda damen åker på en bitchslap. Stryk ska hon ha!! Så nu kvarstår frågetecknet på vad fan som händer. Ska med 99% säkerhet lämna in henne (då syftat på bilen och ej damen i luckan) på verkstan på måndag för att få reda på vad felet (felen?) sitter och se hur mycket det kommer svida i plånboken att få henne på banan igen (fortfarande bilen och ej damen i luckan). Lite jobbigt om farbror blå stoppar mig på måndagmorgon då jag kommer köra utan ett gällande tillstånd. Kanske borde införskaffa en blond peruk så ursäkten att jag är från Sverige blir mer synbar och kanske dra den att jag trodde det var den 31 November idag. Vore ju lite blont, typ.

Jaha, ska väl ta att avrunda. Ser fram emot helgen, ska äntligen få träffa gosgrisarna från Örebro, det ska bli skoj :) Kanske blir en bio efter jobbet imårrn med min Finländska vän, låter lovande. Det är jävligt mycket skitsnack i huset nu och gamla minnen kommer tillbaka. Värdmor kommer ner o snackar skit om värdfar som befinner sig på övervåningen. Jag försöker hålla låg profil vilket var tur för tydligen lyssnade han på vad vi sa där nere, vilket gjorde värdmor galet nöjd och drog en tumme upp. Man måste spela smart, annars kan det vara tack och adjöss. Ska det skitsnackas ska det vara smidigt gjort så ingen kan komma och vara förbannad på dig sen. Men allra helst kan man ju skippa skitsnacket helt dårå om jag får säga min mening. Är en väldigt tryckt stämning här i huset. De hatar varandra igen och det är precis som att min barndom kommer tillbaka. Man måste tassa på tå för sätter man ner foten på fel ställe så kan man vara inne i minfältet och då smäller det på fint. Gimme some love liksom, när jag är fri detta ska alla människor som har bråkfaktor i sig helt kapas från mitt liv, behöver inte dramat och intrigerna, känner mig rätt trasig inuti. Högtider är jobbiga för då samlas alla de som inte kan komma överrens i samma hus och det uppstår alltid kaos.

Nämen att nu ska lipsillen sova, eller skypa med mamma ett tag. Hörs då! PUSS
Ps. Hur nöjd och glad jag än är över att Prison Break fortsätter avsnitt efter avsnitt så känner jag mig mycket sorgsen över grabbarnas problem som aldrig tycks ta slut. När de äntligen ser slutet av tunneln så blir de blåsta och hamnar i nya problem. Orättvist JA, okej NEJ. Godnatt

Inga kommentarer: