måndag 17 november 2008

C u soon my Love!

Tydligen var det ett tag sedan jag bloggade hörde jag en fågel viskade i mitt öra så jag kände att det var lika bra att ta tag i "problemet" så fort som möjligt. Det är ju så att den bittra ökenråttan faktiskt, tro det eller ej, varit för busy i helgen för att hinna med sånt här trams om att skriva ner tankar, händelser och fundileringar på denna blogg. So, här kommer berättelsen om det sista äventyret med min vapendragare Börje, ja i alla fall för några månader.

Slutade jobba efter mycket om och men i fredagskväll vid 8 snåret. Skönt att jobbveckan var över men humöret var lite sisådär eftersom drömmen om Vegas blivit krossad några timmar tidigare då beskedet kom att Frida sålt sin bil. Shit tänker jag, men också shit happens i samma veva och det blir ju faktiskt inte alltid som man tänkt sig. Jag och Bettan återhämtar oss med ens och drar snabbt iväg på vår andra långtur tillsammans. 2 timmar senare (btw UTAN polisstopp, bilstopp, eller däcklossning) så är slutdestinationen "Irvine Spectrum" äntligen nådd och filmen Changeling (med Angelina Jolie) ses med Frida och ett par andra aupairer. Väldans bra film, också väldans lång film tåls att tilläggas och en kissreklam hade varit på sin plats där i mitten nånstans enligt mitt tycke.

Lördagen var lite halvseg då vi bestämde oss att vi var ju faktiskt värda en liten sovmorgon. Dessutom tyckte vi även att en massage kunde sitta på sin plats då Desirée kom att tänka på de onda och oändliga knotorna hon lyckats samla på sig i kroppen. Sagt och gjort, massage blev det och jag ska säga det utan att låta blödig att det gjorde ungefär lika ont som att få varm choklad spilld över hela överkroppen. Hur som är det bra nu, ja det känns faktiskt himla avspänt och mysigt. Efter massage drog vi vidare, träffade lite svenska au pairer och tittade på amerikansk fotboll. Tyvärr förlorade hemmalaget så fest blev oaktuellt. Däremot hängde vi med tjejerna till de svenska Örebro killarna som vi hälsat på lite hastigt och det visade sig bli en galet skön kväll. Va hände? Tog även med Bettan på ett vrålåk, 4 pers i bilen som egentligen är byggd för 2. Ett något oskönt "baksäte" som efter lite för mycket tryck även gav efter, men det vore ju onödigt att klaga. Sammanfattningen är toppenkväll!

Söndag kom med besked, en sån där dag då man inte riktigt vill vakna eller gå upp ur sängen över huvud taget. Va gjordes? Frida o Des tittade på världens mest sexuella film du kan tänka dig. Varje skämt, varje scen, varje konversation handlade i princip om sex, nakenhet etc. Med andra ord en riktig killfilm, Don't mess with the Zohan eller vad titeln nu var, ja ni vet den med Adam Sandler?!. Kompanjonerna drog därefter vidare och beskådade en jättevacker solnedgång vid Newport Beach för att sedan käka en sista måltid på favvo sushistället. Efter en fin måltid blev nästa stop Target där en radio införskaffades till bilen. Bettan börjar få status, she's smokin hot. Va sedan dags för den 2 timmars långa resan hem (vi såg även en utav bränderna i närheten av området dit vi ska flytta), det snackades, det sjöngs, det dunkades, det skrattades. En bio på det (The Secret Life of Bees - Bra) och sen var det natti natti.

Gick upp kl 7.30 i morse och skjutsade min älskade Frida till tågstationen för ett sista adjö, tills vi ses igen. En ny familj i New York väntar på henne och på fredag åker hon. Jag vet att det är själviskt men jag vill ju faktiskt inte dela med mig av denna fantastiska person. Jäkligt jobbigt känns det att veta att min bästis i staterna lämnar mig, men jag är också glad för hennes skull såklart. Det är ju du & jag, Ola & Börje, Ökenråttan & Strandräkan, High School Musical fantasterna och allt annat vi kommit att bli. Mmm skruttis, jag tycker om dig rätt mycket ska du veta! <3>

För att göra inlägget liiiite längre (hörde jag en suck?) så tyckte jag det var värt att tillägga att jag faktiskt var riktigt duktig med kosten förra veckan. har beslutat mig åter igen att komma i form, vilket tycks vara en omöjlighet these days. Blir väl så när motivationen är sådär, då blir insatsen endast halvhjärtad om ens det. Så veckan var bra, men helgen mindre bra. Vad vore bio utan popcorn liksom som börje brukar säga. Blev även så av en händelse att norrlänningen fick stimulera sinnet med att knäppa några bärs i lördags. Kändes lite jobbigt kalorimässigt men på något vis lyckas man tillslut alltid komma till slutsatsen "Men det där var jag allt värd" och det dåliga samvetet krymper snabbt och försvinner sedan totalt. Då har man även tendensen att gå all in, vilket blir jobbigt dagen efter (i detta fall då syftat på kalorierna och inte själva alkoholintaget i sig). Det är intressant det där, konsten att övertala sig själv till något man egentligen vet att man inte borde. Lyckas gör man i princip lika ofta som Nasse utbrister "kkkkäära nån då" i Nasses stora film. Vet inte hur det är med er karaktär men min är ganska så urusel för tillfället.

Hade även miljontals tankar idag men vi kan ju som ta dem en annan dag istället. Som vanligt om framtiden och andra djupa ting. Nytt idag var tanken "Jag är riktigt klar med au pair livet" + tanken på att plugga i USA helt plötsligt kändes ganska så relevant! Ah, vi hörs! Puss då.

3 kommentarer:

LovisaGaëlle sa...

det låter som en riktigt amerikansk helg dedär:) Härligt att bettan går framåt men tråkigt att frida lämnar dig! :( Saknar dig, när kommer du hem?

Anonym sa...

aww pruppis! kommer sakna dig soooo mycke.. groter lite i smyg :(

<3 u / "anonym" = Strand rakan Borje ;)

Desire John sa...

Absolut! Jag saknar dig med, den 18 Mars är jag på svensk mark igen! Ses vi då?? :)

Jag gråter öppet för det är inte detsamma utan dig räkan!! Love U!