tisdag 25 november 2008

Tisdagsfundileringar

Vart ska man börja? Vad är värt att berätta om? Kan ju dra den vanliga klagosången och åter igen ställa frågan: varför är det så svårt att gå och lägga sig i tid? Hela dagen från det att man kliver upp kl 9 tills efter maten så finns endast en tanke i mitt huvud som kvarstår och det är just "jag vill sova". Sen, lik förbannat, när jobbtimmarna är över och man får lite lugn och ro så känner man sig inte det minsta trött utan pysslar med diverse saker tills klockan slår 12 och man har gjort det igen. Alltså inte gått och lagt sig i tid, varför ere så för?

Spenderar även mina dagar stressandes och kvävandes i alla måsten som lagts på hög och verkligen behöver tas tag i. "Allt jag måste göra idag börjar jag med i morgon" är som tidigare konstaterat min livsstil och jag känner i de jobbigaste och mest stressade stunderna att det är ju inte ett särskilt bra eller hälsosamt sätt att leva på. Dessutom funkar jag även så att när jag blir för stressad så vet jag inte vart jag ska börja och det slutar med att jag inte gör nåt åt någonting. Inte bra det heller så en ändring i sitt beteende kanske vore på sin plats. Många säger det men eftersom ingen kan förändra en person så är och förblir det endast mitt problem tills saken är fixad. Ja, nu känns det som jag bubblar i nattmössan igen men till saken.

Imårrn ska jag till DMV för att försöka få ett förlängt tillstånd att köra min bil. Annars är det slutkört efter denna söndag då November nått sitt slut. Det går fort när man har roligt. Mindre roligt är det om jag tvingas att lämna in bilen på en verkstad för att bli fixad, då går pengarna åt som smör i solsken och den redan ack så fattiga au pairen blir bankrutt. Det är ett av mina måsten som stressas i mitt huvud. En annan stressfaktor är ju hela collegegrejen och mina 6 credits som jag måste läsa på 4 veckor. Har skickat in en ansökan nu så vi får se hur det går.

Sen har vi ju den ultimata stressen om framtiden och allt jag vill se innan det är dags att sätta fötterna på svensk mark igen. Tänker inte ens gå in på det. Dessutom har jag bestämt mig för att höra högskoleprovet igen när jag kommer hem. Kul kändes det först men har på senare dar insett att min hjärna har lagt av lite och börjat rosta. Matteskillsen är inte så vassa som förr och svenska avancerade ord kändes ju inte som rätt tillfälle att testas på. Kanske borde köpa boken "Guiden till toppresultat på högskoleprovet" eller vad den nu hette. Kanske kan komma in i tänket igen.

Nä, nu ska jag ta och läsa lite i min Twilight bok och sedan göra natt! Thanksgiving på torsdag, ska bli lite spännande att käka den maten och så vidare. Aja, hörs då! PUSS

Inga kommentarer: