söndag 23 november 2008

Mättare!!


Har avnjutit helgens sista vakna stund med ett glas mjölk och knäckebröd med kalkon och smör till. Bara hushållsosten o gurkan som saknades annars är det väl den ultimata svenska "nattmackan"? Hur som helst var det mycket gott, räknas det som must då? Helgen har varit väldigt bra så en jobbvecka på detta känns inte alltför tung (försöker då låta positiv samt undantränga alla måsten som jag samlat på mig). Åkte ner söderåt och träffade Sandra i fredagskväll. Vi kikade på film, snackade, tittade på biler och chillade lite innan det var dags för att sova. Lördagen bjöd på shopping à la Irvine Spectrum, stället där pengar går åt som smör i solsken, för att sedan runt middagstid glida in på IKEA och käka köttbullar o köpa diverse svenska matvaror. God bless IKEA alltså, gör att man kommer ihåg sina svenska rötter och inser hur mycket bättre, godare mat vi har i Sverige.

Därefter införskaffades en pyjamas och dricka inför kvällens pyjamasparty som hölls i Huntington Beach. Fyra sköna svenska brudar anländer vid 10 tiden till ett hus överfullt med fula aspackade amerikaner. Insåg på en gång att x antal bärs skulle behövas för att göra kvällen någorlunda kul, men med en östersundare, en skåning och en dalmas/kulla vid min sida så var det absolut trevliga stunder även på detta party. Cred också till Robin som underhöll från Boston! lol En övernattning på soffan blev det inte helt frivilligt men ibland tar tröttheten övertaget.

Åkte hem vid 8.30 på morgonen, tog en kaffe, käkade brunch för att sedan åka och se den nya filmen Twilight. Superbra film och karaktären "Edward" var alldeles utsökt ögongodis. Hela spänningen i filmen, att han är vampyr och udda, utstickande från mängden, reserverad, intensiva ögon, mystiken gör att han blir otroligt sexig stundvis. Who knew att killen som spelade Cedric i Harry Potter filmerna skulle kunna vara så perfekt och snygg för rollen som vampyr. Skönt tycker jag att någon satt en slags charm och snygghet över att vara vitare än snö. Känns väldigt aktuellt nu när den bleka svennefärgen börjar lysa igenom. Känns inte lika jobbigt längre. Filmen var även så bra att Sandra och Desirée införskaffade sig boken som skall börjas läsas pronto.

Har spenderat kvällen slötittandes på Amerrican Music Awards och är väldigt nöjd över att Chris Brown fick titeln årets artist eller nåt liknande. Han är allt bra fin han Chris och jag vet en go tös som måtte va stolt och glad i NY, right Miss Frida? För övrigt vill jag även nämna att min man Kanye var med i årets show och vann såklart pris (hur kan han inte) och sjöng Heartless. Han konstaterade "I wanna be Elvis" och som jag sagt så många gånger förr så är det beundransvärt hur en man kan ha så mycket vettigt att säga, så mycket visdom att sprida för att inte nämna all fantastisk musik han skänker folket. Ge mig Kanye West i julklapp tomten!

Dags att sova nu, eller ja börja läsa Twilight. Att göra listan för denna veckan känns jobbig. Måste på nåt sätt ordna med Bettan så hon är körbar i December (nån som kan meka?), måste signa upp för College (kommer vi flytta eller inte?), sköta kost och börja motionera på mornarna (orkar jag?) och säkert 1000 andra saker som jag inte vill komma ihåg just nu. Varför kan inte livet bara vara smidigt och enkelt nån gång?

Puss och godnatt då. Jag önskar mig även ett häng med skönare Örebroare! Natti! Just det, Linn du är för go du. Tack för ett mkt fint wallinlägg på Facebook. You are my sunshine baby!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och du min <3