söndag 9 november 2008

Det är inte lätt när det är svårt...

Dagen kändes väldigt lång för omväxlighetens skull. Hade au pair möte idag varav dagen till ära var ett besök på brandstationen inplanerad. Barnen var såklart väldigt nöjda och jag måste erkänna att det var en bra start på dagen. Brandmannen som snackade med oss var väldigt manlig och det låter ändå som ett soft jobb. De jobbar 24 timmar i sträck, vilket innebär att de bor där på stationen som en liten familj. Har ett gym, klipper gräset, lagar mat, snackar skit. Ja ni vet, riktig härlig stämning bara sådär så nu vill jag ju såklart bli brandkvinna! Höhö, skämtåsido. Hur som helst fick vi rabbla upp vilka länder vi au pairer kom ifrån (den vanliga rutinen) och när jag berättade att jag var från Sweden så utbrister brandmannen "då får vi prata lite senare" på klockren svenska. Chockad blev jag och helt plötsligt blev brandstations mötet väldigt intressant. När rundan var över och det var dags att åka hem kom han fram till mig och snackade lite svenska. Visade sig att han bott i sverige när han var 8-13 år och att hans föräldrar bor där 6 månader varje år i stockholmstrakten nånstans. Han skämdes lite och ursäktade sig för att hans svenska inte var så bra, vilket jag inte kunde hålla med om. Visst hördes brytningen lite men det var absolut inget problem att förstå vad han sa. Därefter sa vi adjö och Desirée satte sig i bilen med ett stort flin i hela ansiktet. Värdmor tyckte jag var "dorky" men vi vet nog alla att hon egentligen bara var avundsjuk för att jag fick uppmärksamheten av en manlig, härlig brandman och inte hon. Tyvärr hade han fru och barn, men jag är nöjd ändå ;)

Därefter släpptes jag av i Valencia Town Center för att slå ihjäl ett par timmar shoppandes medan familjen tittade på hus (ja vi ska flytta närmare civilisationen, yey). Köpte ett par tights/jeans, var en konstig blandning men eftersom jag mest köper konstiga kläder nuförtiden så var det ju givet att mitt namn stod på bakfickan! Invigde även Victorias Secret (har som inte velat gå in där, finns ju så mycket fint) och gjorde mig av med presentkortet jag fick på min födelsedag av min gamla familj som jag sparat på. En Miracle Bra införskaffades så nu är jag nöjd :) Örhängen, en ring och en lunch/middag beståendes av sushi och sedan var man redo att bli upphämtad. Chillade hemma ett tag för att sedan gå på bio med värdmor. Såg "Burn after reading" med George Clooney o Brad Pitt! Kan absout rekommendera filmen då det bjöd på en hel del humor och skrattattacker. Efteråt ställde jag mig endast frågan, Hur dum/idiotisk får man va egentligen?. Va lätt värt pengarna iaf då de visar "äldre filmer" på en biograf i närheten för mellan 10-20 svenska kronor. GOSH!


Annars då, frågan jag ställer mig varje kväll. Det går ju inte så bra nu. Har requestat flyg hem i mitten av mars, men vet inte om jag kommer överleva den sista månaden i USA då mina pengar tycks försvinna mer och mer för varje dag som går. Insåg just att jag kommer behöva slänga $500-700 på college bara för att avsluta det jävla aupair programmet vilket bränner väldigt hårt i plånboken. BARA för att Cultural Care helt plötsligt bestämt sig för att "overview" weekend klasserna som jag hade planerat att åka på, är det inte otroligt så säg. Dessutom är bilen till mer bekymmer än nöje och jag hoppas innerligt att jag kan få en juste summa pengar för den när den skall säljas. Måste till verkstan i morgon då ett av mina däck fått punktering. Det går bra nu, ni vet.


Som om inte det var nog måste man även oroa sig för framtiden. Tror jag kommit fram till att det är Business jag vill läsa, men vad är den svenska motsvarigheten för det? Hittade nån buiness school som såg bra ut men det verkar svårt att ta sig in och kanske är mer för äldre personer. Vet ej, jag måste leta vidare. Verkar som skolan får bestämma stad, va ju inne på uppsala där ett tag men det är väl bara gilla läget och ta en stad där utbildningen är vad jag vill ha. Ett annat alternativ är ju att ta fetlånet och åka till USA och plugga riktig Business. Får se hur det blir... Ska kika vidare, och kanske dra en rulle till. Är ju som ändå ledig i morgon... :P


Puss då från en förvirrad och ångestfylld D!

Inga kommentarer: