fredag 20 mars 2009

Nya tag!

Hallå gott folk!

Får börja med att be om ursäkt för bloggtorkan som varit ett tag. Har hänt alldeles för mycket jobbiga saker som jag dessutom inte kunnat skriva om utan att skriva för mycket (man vet aldrig vem som läser detta/översätter från svenska till engelska) och att råka ännu mer i klistret just nu känns inte ens som ett mediokert skämt. Hur soom.

Var på semester i massa dagar med kära mor och det var riktigt riktigt härligt att se henne. Var lite drygt ett år sedan jö! Mm, vi hann med mycket! Miami, Orlando, Key West och Miami igen stod på schemat och vi såg allt från späckhuggare till aligatorer, usas sydligaste punkt till vackra solnedgångar, åkte läskiga karuseller till att ligga och slappa på beachen. Skulle kunna sammanfatta det som en väldigt innehållsrik, och kul semester med en massa blandade känslor.

Det mindre roliga var att under min semester befann jag mig även i transition, vilket är en period bestående av 14 dagar då du letar en ny familj i amerika. Nu är det ju så att jag varit med om den processen ett antal gånger förut, meeen denna gången var det lite annorlunda. Utan att säga för mycket så var det nära att jag fick åka hem till sverige igen utan att ha flaggan i topp och det hade ju som vi alla kan lista ut känts lite sådär.

Hursomhelst är det ett jävlar anamma i D ibland, jävligt envis kan hon vara hur mycket skit hon än måste ta så är det ändå resultatet i slutendan som är det viktigaste. Vill tacka några väldigt speciella personer för all hjälp och stöd. Frida, Stephanie, Mamma och Stephanies värdmamma. Utan dessa personer hade livet varit jävligt hårt under dessa veckor och jag tror inte jag klarat det på egna ben. Så tack underbara ni för att ni finns och göra mitt liv ljust även i de mörka stunder!!

Har känt Stephanie i några veckor men känns som vi känt varandra i all evighet. Helt sjukt och jag är glad att vi fann varandra. Nu ska vi komma i form inför sommaren, och sitta på Barnes & Nobles och läsa böcker och drivka kaffe och bli sånna där mys au pairer.

Senaste nytt är att jag sedan 2 dagar tillbaka (alltså onsdag) bosatte mig hos en ny familj. De bor i Scarsdale som ligger 30 min från New York. Barnen är blandade åldrar. 8,7,2 och tvillingar på 2 månader. Jättebra familj och jag trivs redan, så det ska bli spännande att se hur våra band utvecklas under denna tid. Känns så skönt just nu i alla fall och man kan äntligen pusta ut med gott samvete utan att behöva oroa sig och titta sig över axeln vart man än går. Toppen och kanon!

Saknar mina barn och min mor i California. Måste se till att få mig ett snack med charmtrollen i helgen, var nu ett tag sen! På frågan "vad har varit det jobbigaste med Desiree under tiden hon bott hos er?" så hade min värdmamma tydligen sagt "Dagen hon lämnade oss" vilket fick mig till nya tårar. Jag älskar dem och saknar dem så fruktansvärt mycket. One love!

Ska läsa min nya bok nu. Den heter "Perfect Chemistry" och är skriven av Simone Elkeles. Ska rapportera hur vida den var bra eller ej! Hur nöjd jag än är med mitt nya inköp så kommer det inte i närheten av avundsjukan jag känner för Stephanie som just lagt sig till rätta för att för första gången läsa "New Moon". Jag saknar min Edward! Puss, godnatt på er! En del av mig önskar att jag var hemma hos er i Sverige. <3 oven n out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Des,
Jag vill bara säga att du är skitduktig! Så som du kämpat för att stanna är verkligen beundransvärt! Jag hoppas vi kan ses snart. Jag saknar dig! Pussar och kramar i massor!
Ylver

LovisaGaëlle sa...

Jag är så glad för din skull D! Hoppas den nya familjen är bra nu :) Väntar på nästa inlägg :)

Anonym sa...

skooont att det lost sig med familj, du far beratta hela historien for mig sen!

Jag har borjat lasa edward och har nu kommit till "book 2, Jacob" sen borjade jag ma illa. haha