tisdag 24 mars 2009

Ren!!

Sitter här vid skrivbordet och checkar av det sista på datorn innan det är dags att tänka på refrängen. Tänk så långa dagarna blir när man faktiskt kommer upp tiiiidigt på morgonen. Okejrå, vore ju skönt med sovmorgon till 8, det är en lagom tid men 6.30 funkar än så länge.

Jag känner mig ungefär lika ren som ett nyputsat fönster. Har duschat och tvättat hår, tvättat ansiktet en extra gång med special tvål och lagt på hudkräm. Glöm heller inte att jag på det även borstat tänder, använt tandtråd, munskölj, borstat håret (va hände?) och sitter i en nytvättad PJ. Är du stolt mamma?? :) Känns iaf sjukt bra och jag är redo för lite romantik i bokform (för mycket annan romantik blir det inte dessa dagar, ev lite babyloove om det räknas).

Har läst, läst och läst.. Nämnde jag också att jag har läst de senaste dagarna? Massor och nu är boken jag köpte i lördags(?) slut + 50 sidor. Gosh, snacka om att sidorna går åt som smör i solskenet. Jag har fastnat för böcker som har 2 perspektiv, i detta fallet är ena kapitlet vinklat från tjejens synpunkt och den andra från killens (otippat?). En del kan tycka att det är förvirrande kanske, jag tycker att det är riktigt intressant att läsa killens perspektiv. Även om författaren är kvinnlig tycker jag hon fångat "grabbtänket" mycket bra, eller ja som jag tror att de tänker iaf. - dock att grabben i denna bok är mexikanare och snackar spanska ibland. Kul att man fattar liksom.

Just, vet inte om jag nämnde det men min svenska telefon funkar igen!!!! Så nu gott folk har ni ingen ursäkt för att inte höra av er längre. Telen har för de seneste 9 månaderna varit lika död som en fisk på land. Såatte, släng gärna iväg ett sms med tillhörande sött innehåll, skulle göra mina dagar! ;) Nä, nu blir det sängen. Tack steph för Barnes and Noble besöket ikväll. Tjejen är ju för go! Puss gnatt!

2 kommentarer:

Luminos sa...

Japp, mamma är nöjd!!! Kan man vara annat med en sådan dotter som dej? Puss och kram!

Anonym sa...

jag saknar kvallar pa b&n med en starbucks i handen...aah.