tisdag 19 maj 2009

Helg!!















Vet inte vart jag ska börja eftersom jag inte haft tid att blogga på ett par dagar.. Bäst blir väl kanske om vi tar det från början eller vad tror ni?
Kan dra lite kuriosa och berätta att om man googlar ordet(?) "värdmor" eller "värdfar" så kommer min blogg upp, hur coolt är inte det?
Har haft en kanonhelg med Stephanie (Kan det va tråkigt med en sådan kanontjej vid sin sida?) Emma och Elina! Efter fredagens helhjärtade jobbinsats så kom lördagen snabbare än väntat så det planerade utsovningen blev det inte mycket av. Efter några timmars morgon-facebookande (T I M M A R, as in I can spend a whole day on facebook if u just let me..) så bar det tillslut av in till köket för att käka frulle. Mätta och belåtna bestämde vi (ja, steph hade såklart en sleepover) oss där och då att dra in till WP (White Plains) för lite abstinensshopping (jag har ju inte shoppat på TVÅ VECKOR!!). Hittade en jättefin klänning, ett par byxor och ett skärp på Forever 21 (vad annars?!?!)
Efter shoppingturen gav sig de två kompanjonerna tillbaka till Des House för att göra sig i ordning för au pair kryssningen som var ett av månadens au pairmöten! Kryssningen i sig var enligt mitt tycke rätt booooooring, men vyn var underbar och såklart även mitt sällskap! Tog en del najsa bilder på Empire state building och Staue of Liberty (Frihetsgudinnan). Åkte därefter hem och kikade på "The Dark Knight" som är precis lika bra varje gång man ser den!
På söndagen SPRANG!!! Des, Steph och Elina till tåget efter den obligatoriska sista minuten färden till stationen. Varför alltid så sena?? Hann med tåget på minuten för övrigt! New York, Manhattan, Broadway var destinationen för detta gäng där ett besök på Madame Tussauds väntade. Gick runt i timtals och spanade in alla våra idoler, poserade och TOG KORT (i plurat; läs hundratals). Efter detta åkte vi vidare till stadsdel SoHo där shoppingen är som bäst! Ett besök på Zara, Topshop och återigen Forever kom des ut med en top, ett par glajjor och örhängen! Träffade även Frida här i vimlet! Nöjd som få SPRAAAANG gänget till tåget igen med andan i halsen och hann med, hör och häpna, på minten! . . . . .
Des och Steph är barnvakt åt Stephs barn ett par timmar så vi passar på att äta och kors i taket, Titta på TV!!! jag har helt seriöst inte tittat en minut på vanlig tv sen jag åkte i från California där jag överkonsumerade denna vara så det var rätt soft måste jag säga!
Jag lovar, har inte så mycket mer att säga nu så snart är pinan över. Jobbade 11 timmar igår och spanade lite då värdmor spelade softball. Såg skoj ut, det är för er som inte vet den kvinnliga versionen av baseball som är den amerikanska versionen av svensk brännboll. Kan man säga så? typ iaf för att ni ska få en sisådär uppfattning. Därefter begav sig de två vapendragarna (lånat från Robins ordförråd) till basketplanen för att Shoot some hoops. Kanonkul även om vi inte direkt såg korgen i mörkret. Och vad som inte framgick från Stephanies blogg var såklart även att Des vann 3 av 3 game ;) Skills eller tur är ju frågan sen :P
Så nu sitter jag här på sängen efter en skön promenad i solen och väntar på att Steph ska sluta jobba nån gång så vi kan lira igen. Mat först kanske (magen kurrar). Slutade tidigt idag vilket var skönt och imårrn drar jag och familjen till Hershey park i Pennsylvania över veckoslutet! Peace på den. jag mår kanon och älskar att leva just i denna stund! <3>
Over n Out/Des +Blev lite inspirerad av Stephanies parenteser(?)

1 kommentar:

steph steph steph sa...

Kan ju undra varför du somnade till The Dark Knight då om den var sååå bra varje gång man såg den? :D Haha.
Haha, detaljer som 3 av 3 är icke nödvändiga i min blogg - är ju bara en resdagbok , där ska endast det väsentliga framkomma .. :P (läs: jag är pisssed off!framför allt efter dagens misslyckande!!!)

Yeah, have fun and DON'T buy me chocolate for my birthday! :D haha. Miss u already. love love love