onsdag 13 maj 2009

Sanningen!

Idag var det ord och inga visor som kom från min vän Elinas mun på tunnelbanan. Kan tolkas lite fel om man så vill men summan av kardemumman är att hon gav mig en total judgement vilket var lite kul att höra. Vi satt och snackade om skolan i dåtid och Elina höll på att ramla baklänges när jag erkände att skolan var någonting jag tog väldigt seriöst på. "Vaa? Det kunde jag aldrig tro". Så då kan man ju fråga sig hur man ska tolka detta? Ska man vara glad att folk omkring en tycker man är en jävligt skön prick som älskar att ha kul, eeeller ska man bli lite sur och vresig för att folk tror man är blåst och hel-party and doesn't have a care in the world? Tåls att fundera på, vem är jag egentligen liksom? Får slänga in som försvar att jag blev minst lika förvånad då hon berättade att hon brydde sig lika mycket om skolan som hon bryr sig om vilken dag löven faller på hösten... Ansvarsfulla Elina med huvudet på skaft, det trodde jag inte.

Fick även diagnosen att jag har bipolar, vilket är ett personlighets syndrom då man har kraftiga humörsvängningar åt alla håll. Känns ju kul, men jag måste hålla med om att det stämmer rätt bra lately. Vet inte vad som flugit i mig men inte är jag blyg längre iaf, på gott och ont. Från att sitta och sura över en tappad glass till att veva ner rutan på bilen, sticka ut huvudet och skrika "I LOVE NEW YORK" för att sedan lipa lite över min saknade vänner. Vad händer? Kan en människa ha så mycket mixade känslor var och varannan minut? Jag är INTE pålitlig.

För att toppa det så har min svenska börjat blivit knacklig på riktigt. Hade lite alone-time med Elina för första gången ever (ett VI är aldrig ett DU eller ett JAG ni vet) så jag berättade lite om cali, philly osv och fann mig själv, både en och 10 gånger, letandes efter ett svenskt ord som passade in i sammanhanget. Fick verkligen tänka till rejält innan jag tillslut lyckades kraxa fram 'et men det satt långt inne vilket var mycket frustrerande. Läggen tydligen orden i fel följd också i mina meningar också så jag sitter här i min säng med o ser ut som ett ? och tänker "What the fuck".

JAg vet, detta inlägg har ingen logik men vad gör väl det om 100 år? Har hört att det är rätt skönt att skriva av sig lite innan man tittar på ett par avsnitt satc så jag gör väl det då.

Big D signar ut och citerar sin bättre halva "i was like: yo, danny d d - just got home from big fucking d. now i'm headin' to my crib. YO!"

Peace på den och catch y'all later! Amen sister / The Stalker!

Inga kommentarer: