fredag 1 maj 2009

Vart tog solen vägen?

Tyvärr har jag inget svar på denna fråga, är den i östersund kanske? Vet i alla fall att jag har 6 kilo godis som gör mig galen varje dag. Hur lätt är det att hålla sig från att äta när jag vet att det finns där bakom shoppingpåsarna på 5e hyllan i bokhyllan liksom? Impossible! Vet inte om det skulle bli lättare om jag flyttade det till ett annat ställe, för då vet jag ju ändå var det är liksom...

Vaknade upp igår förresten kl 9 och började sträcka på kroppen, ni vet så som man gör varje morgon för över huvudtaget kunna pallra sig ur sängen. När jag sträcker ut armen till vänster så får jag världens överraskning.... Nej det är faktiskt inte en okänd man utan hör och häpna, ett dussin godisbitar ligger där helt oskyldigt. Man kan ju ställa sig frågan, hur fan hamnade dem där liksom? Just då var jag dock så trött att jag glatt käkade upp dem och sedan sov 1 timma till... Hur tjock är jag på en skala?!?! Jag kan så här i efterhand bara komma fram till en slutsats, att jag gått upp mitt i natten, halvt sovande/halvt vaken och varit sjukligt sugen på godis. End of story!

Nu är det helg igen! Vädret kommer vara ungefär lika bra som i Forks (regnigt alltså för er som inte läst Twilight) så frågan är ju vad man ska hitta på. Blev ju inge valborgsfirande i alla fall och lika bra var väl det (läs: jag är sjukt avundsjuka på er där hemma som var ute och söp). Hade planerat brännboll och picnic men med halvkallt väder och ett mörker lika svart som lakrits så fick vi alla kasta in handduken med orden "bättre lycka nästa gång.." Satt istället och åt choklad o drack te hemma hos Steph. Inte fy skam!

Ikväll verkar det bli thaimat i form av Ris, kyckling och grönsaker som vi beställer varenda gångvi är där. Ungefär lika gott som en kopp nyponsoppa just nu. MMmmm! Efter maten blir det sen antingen bowling eller minigolf. Får se vad humöret känner för. Nu ska jag luta mig tillbaka framför ett avsnitt prison break och sen ska jag se till att få lön för de 2 veckor jag jobbat. Yeeehaaa! Vi hörs.

Jo förresen så är jag ännu inte drabbad av the swine flu så jag hoppas den lyckan varar för evigt. Usch, och inga löss har jag fått heller (finns på barnens skola) så thumbs up på det!

Hörs gott folk, jag saknar er liiiite! Puss <3

Inga kommentarer: