tisdag 28 april 2009

Boom Boom Pow!

Solen skiner, fåglarna kvittrar, blommorna slår ut och det är 30 jävla grader varmt i luften. Livet leker och den bittra ökenråttan har ersatts av den supernöjda förorssparven (eller nåt). Har varit ut på 3 promenader so far denna vecka och än är det bara tisdag förmiddag. Nyheter för denna vecka är att jag kan vara ensam med bebisarna och att den nya bilen har kommit. Hoppas jag får köra den snart!

Helgen var riktigt lååååång och väldigt härlig. I fredags kväll var jag och Steph barnvakt åt alla 5 medan mina värdföräldrar var ute och partajade. Vi skötte jobbet alldeles galant och kände om som de mys aupairer vi gått och blivit under vårens gång. Merparten av kvällen satt vi på min säng och växlade synen mellan datorskärmen och tvskärmen där vi såg bebisarna i monitorerna. Riktigt nördigt med andra ord. Klockan tickade på extremt sakta och jag sov inte en blund. Eftersom jag sover ungefär lika tungt som ett ton cement kände jag att det kanske inte vore nån höjdare om jag slumrade till och sen inte hörde barnen liksom....

8am får jag äntligen sova!!! Jaa, i sisådär 2,5 timma innan det är dags att ställa sig i duschen för att sedan bege sig ner till city och träffa Frida! Dagen spenderades i Central Park där vi strosade runt, snackade, kikade och fotade. Mycket mycket härlig dag och jag får tacka för det! Därefter åt vi såklart sushi till middag och begav oss därefter hem till Brooklyn där vi gjorde oss i ordning. En spontan utekväll stod senare på schemat och efteråt kan jag bara säga "WOW" vilken härlig kväll. Var på en klubb där de spelade sjukligt bra musik och att vi kom före i kön var ju inte heller ett minus om man säger så..

Söndagen kom som ett brev på posten. Efter 4 timmars sömn var det dags att gå upp med tuppen och bege sig av till tågstationen. Hade ju nämligen ett au pair möte som jag var TVUNGEN att gå på , blä. Upp till scarsdale och ner till manhattan igen for jag innan det var dags att bege sig till söndagspartyt där de dagen till ära serverade vin i väntrummet. Hurra sverige för 18års gränsen, skååål Steph!! Söndagspartyt var bra, men inte i närheten av förra veckans. Kan det bero på att Torsten Flink dödade stämningen? Svar JA! Lite kina mat i Central Park på det och sen var dagen fulländad och Des fick äntligen lite sömn! Grymt!!!

Tack för i helgen allihopa, det var mysigt! Och tack snälla för det underbara vädret, hur kan man inte vara lycklig nöär det är så här? Sen ska jag ju inte glömma förre veckans händelse. När det damp ner 3, TRE, stycken gröna paket i brevlådan som var addresserade till mig. 2 kilo godis i varje paket blir om man summerar ihop det med enkel matte 6 kilo!!!!!!! OMG säger jag bara, 6 kilo svenskt godis och jag är lycklig som ett barn på julafton! Ska försöka spara lite och bjuda med mig till familjen också! PUSS och TACK ÄLSKADE LINN som la ner typ alla sina pensionspengar på att skicka detta till mig. Du är BÄST <3 Love!!

1 kommentar:

Linn sa...

Haha, jag blir så glad :D Jag känner lyckorus i kroppen av att höra att du blev så glad som ett barn på julafton hihi :) Jag hoppas att du är nöjd med allt godis, jag plockade dem godaste sorterna enligt moi! Jag hoppas också att godiset fortfarande är färskt & inte är alldeles hårt & äckligt haha! :) Du kan vara bäst! PUSS <3