måndag 6 april 2009

Kanonhelg!!!















Bästa helgen på länge, riktigt lyckad och jag fick dela den med världens goaste tjej!!! Varning, caution, OBS och se här "låååångt inlägg kommer äga rum i dagens bloggande"...

Började i fredags med att jag åkte hem till Steph (se bilden) efter jobbet och spelade lite bingo med hennes barn för att sedan göra oss i ordning för F to the E to the ST!!!!! Bara att konstatera ett faktum här att hur gott med tid man än har att göra sig i ordning så slutar det ALLTID med att man får toksrpinga för att hinna med alternativt transportmedel som man dessutom 50% av gångerna missar - detta var fallet denna natt.

Väl inne i city mötte vi upp med ett par svenska tjejer som var här på semester, Bella och Emma, för att käka middag på Hard Rock Café. Aaas nice ställe så det tyckte vi om (dock var maten ungefär lika torr som en fisk på land). Därefter inväntade vi de andra tjejerna + killarna som kom ca 3 timmar senare än vi trott. Men vad gör väl det om 10 år? Vi gick med ett par brudar till Grand Central för att möta upp nästa gäng. Väl på väg (precis på 43 gatan mot 5 avenyn) så ser vi en grupp fotografer stå samlade utanför en byggnad. Des utbrister "Poooosa tjejer, paparazzi är här för att ta kort på oss!!!" Skämt å sido! Precis när vi gått förbi högen så hör vi hur blixtrarna börja gå av och folk blir hysteriska. Varpå den svenska kvartetten vänder sig om och står face to face med JENNIFER ANISTON!!! Sjukaste. Hon gick ut ur en byggnad och hoppade in i en bil, väldigt snygg om jag får säga det själv! Så det var la en rolig överraskning! Därefter är kvällen ett minne blott. Vi gick på ett hotell och roade oss, ca 20 svenskar och kvällen sjutade med ett sovande par på golvet på Grand Central (nämner inga namn). Haha sjukt kul kväll, TACK ALLA!!!

Lördagen kom som ett brev på posten. Huvudet kändes som det blivit överkört av en lastbil med 20 ton kalksten och känslan i magen vill jag ju inte ens gå in på. En sen frukost och en brutal promenad senare var man fit for fight igen och faktiskt riktigt laddad för kvällen. Des, Steph och Elina (ny svenska) samlades hemma hos S och lagade svensk mat (Kött, klyftpotatis, Bea, Tsatsiki och sallad) samt avrundade det hela med en bit sockerkaka! MUUUUMSS!!! Så JÄVLA gott vare, tack för den underbara måltiden tjejer!!! Riktigt trevligt! Sen såg vi på Australia som jag velat sätt länge, men det var inte så bra som jag trott. Lite seeeeeg, (läs 700 år seg) och jag kämpade för att inte somna!

Söndagen blev lite utav en familjedag. Jobbade 3 timmar och följde med på brunch på golf klubben. Fancy fancy och man fick ju inte vara blyg på maten direkt. Frukost och lunch, allt du kunde tänka dig från pankakor till bacon, tårtor till sallader, köttgryta till lax, bagels till donats. Mmm buffén var lika stor som amerikanare är på bredden och storätarn njöt! Därefter följde jag med familjen till parken där de visade sig vara världens tivoli. Så istället för att sitta hemma och tråka så åkte vi karuseller tills de flesta var spyfärdiga! haha niiice ju! Och därefter hämtade jag upp bästa S. Vi åkte till Coldstone och köpte den godaste glassen jag ätit på mycket länge!!!

Tack Stephanie, och övriga, för en väldans bra helg! Detta måste göras om snarast!! Blommor och grönska börjar synas ute och värmen stiger för varje dag. Vår i NY är otroligt fint och I can't wait for summer to come!! Puss alla, jag saknar mina östersundare!!!

"Östersund, Nässjö, Stockholm, Linköping, Alvesta, Göteborg...." Hahaha dansen man aldrig glömmer!

Inga kommentarer: