torsdag 23 april 2009

45 minuter senare...











Sitter man framför datorn med världens flin på läpparna. Har just avverkat den skönaste stunden på dagen och det med bravur. Att vara ute på promenad med 15 grader i luften, vind i håret, solen i ansiktet (som äntligen tittat fram efter 3 dagars regnande), de senaste hitsen i lurarna, lukten av nyklippt gräs i luktsinnet med blommande träd så långt ögat kan nå och bara få vara fri och iväg från allt känns helt makalöst bra! Våren i Scarsdale har fått mig att älska denna årstid.

För övrigt har jag även hittat den absolut bästa powerwalk-låten. Detta skulle kunna kallas en skräll då jag själv inte ens fattar varför jag har den i mp3n (ja, jag vet att jag är efter i teknikens värld) men den börjar med att nån stönar? Ö ö ö ö ö och sen kommer beaten som är hårda slag. Boom boom boom boom boom, 1 2 3 4 och jag snackar såklart om "Alla som inte dansar är våldtäcksmän" mm precis, lite otippat!

Snart är det helg också och jag verkar vara ledig. Ska såklart hänga med min bättre havla och kanske kanske också träffa älskade Frida. Känns som att åka rollerblades i central Park är rätt aktuellt men vi får se hur mycket som är snack och hur mycket som blir verklighet. Hörde annars att en tripp till Jersey Shores (där min första familj hade sitt sommarhus) eller havet vid södra delen av Long Island var på liste "att göra" så det återstår att se. Verkar inte bli nåt söndagsparty denna helgen, men jag lovar "We'll be back on tv shortly" ;)

Nu ska jag käka lunch och njuta av min sista timmes rast innan det är dags att skjutsa tjejerna till karate och spana in den snygga fightern som gömmer sig i dessa lokaler, yum! Vill även passa på att tacka att jag har en kanongo vän att spendera alla mina kvällar och lediga stunder med. Jag gillar dig lika mycket som ungar gillar att få godis på lördagar! Puss Slippery S! <3

Over n out /Big D!

Inga kommentarer: