måndag 13 april 2009

När man blir för bekväm i sitt "vi"...

Hej hej hallå...
Har blivit lite för bekväm av mig för att blogga så för att göra det hela smidigare citerar jag bara Stephanie i hennes berättelse om vår helg. Det positiva med att inte vara "jag och du" utan "vi" i en stark vänskap. Steph och jag hade förövrigt playdate med våra barn idag, var riktigt nice tycker jag!! Lekte, sprang runt som några idioter och försökte hålla koll på alla 5 barnen och lekte lite till.. Min värdmor fann det även ytterst roande när Stephanie mitt i kaoset försökte få min uppmärksamhet i form av att skrika "Desirée, ska vi gå till lekplatsen eller inte, bestäm dig".. Värdmor fattade inget men sa "Did you just yell at Des in swedish Steph? That's so cute" Eller nåt liknande, haha!

Familjen var även riktigt söta vid middagen idag. Vi snackade om nån snubbe som fått "Au pair of the year award" och jag skämtade lite och sa att det är ingenting jag borde räkna med att få anytime soon om ni fattar vad jag menar... Tjejerna tittade med sina hundvalpsögon på mig och utbrister "Well, I would vote for you. I think you are the best au pair I have met" och de andra höll med. Söööööt man får vara då!

Nu mina damer och herrar vill jag låta er njuta av Stephanie Lingmerth's sköna ord i en berättelse om vår helg! Enjoy och tack s :P

"Hej alla glada människor,är ni glada att ni lever idag? Det är jag. En vecka sen min nära-döden-upplevelse snart, och än am I going strong ;) Var på sjukan idag o de tyckte det var onödigt att undesöka oss när vi inte hade ont o dessutom itne hade haft ont heller, iaf itne så mycket. Så vi fick ej komma in. Så nu har vi iaf vatt där, mamma o pappa!

KOm alldeles nyss hem ifrån Des - softat med lite SATC nu innan sovdags ;) Innan dess var vi med Elina på sjukhuset o sen åkte vi runt lite o hamnade med en cream cheese bagel handen på Dunkin Donuts! :) Mycket trevligt med rätt sällskap. Satt o snackade om konstiga värdfamiljer o amerikanska katolska tankegångar.

Helgen tillbringade Vi (så att alla vet det - Vi betyder alltid Jag o Des) först på fest i fredags. Förfest hos Robin med massa svenskar! Mycket trevligt. Borde ju helt klart ha stannat där - men det är lätt o vara efterklok! Åkte tåg in til Manhattan o köpte intressant formade ballonger, åkte taxi som Rickard betalade till klubben Church downtown manhattan. Det var segtmed 30 + sommedelålder - så jag o Des dissade o for till Times Squares' McD o åthamburgare o softade ett par timmar. Vi hadeju missat sisa tåget - så de sista tmmen tillbringades återigen på golvet på Grand Central i väntan på att de snobbiga, macho poliserna skulle öppna upp grindarna!

Vi somnade iaf på tåget hem, o vaknar "som vanlgit" upp precis innan vi ska gå av. Kvinnlig intution? Hur som helst hadevi fått skjuts av Ingela till stationen så min bil stod fortfarande phemma hos Robin. Ja vad gör inte Vi då?! Jo kl 6.30 börjar vi gå hem till Robin - backe upp o backe upp o backe upp, efter en festkväll på manhattan. Tillslut hamnar vi i ett jättefint område med massor av fina hus som var jättevackra i gryningen - så där stälelr vi oss i flipflops, sminket under ögonen o rynkiga kjolar o börjar fota de vackra husen! Vi höll på att skratta ihjäl oss tillslut. Sen gick vi vidare o hämtade bilen o körde hem!

Somande hos des runt 7.30 :PSov till ett o sen vart det brunch bestående av nygrillade hamburgare - igen! :P Sen åkte vi till IKEA o köpte lite svenska grejer ;) MUMS! Sen åkte vi hem o startade vårt Harry Potter-marathon med första filmen i Des mysiga källare! Filtar x 3 o massa god mat! :) Älskar Hunan Ritz.Sen fortsatte det dagen efter - denna gångmed nedrullade gardiner (solen strålade utanför!) i hennes massagestol med resterande 4 filmer (såg bara 3 dock, 5e blir det i veckan!)"

Med andra ord en riktigt bra helg!! Och en sak till, jag saknar min Frida och jag saknar er där hemma!! <3

Inga kommentarer: