måndag 20 april 2009

The weekend!

Såg ni oss i tv förresten?? De lyckades såklart zooma in min och Steph precis efter Fredrik kastat den sista delen av tv4s långfilm i huvudet på kameramannen och vi skrattat så vi tjöt! Kolla i slutet av klippet, vid ca 2.37 så ser ni oss!!!


eller ska man kanske skriva THE WEEKEND med stora bokstäver? För så kul har vi haft det denna helg, jag och Steph. 17 Again alltså i fredags på bio som tidigare nämnt. Medan Zac Efron fick chansen att vara 17 again så fick jag och Steph samma möjlighet att vara fjortis. Då 95% av biografens invånare kan klassas i denna kategori, wunderföl! Lördagen kom med besked och det fina vädret likaså. Lite jobb och lite picnic och sen led även denna kväll mot sitt slut. Men det var inget att hänga läpp för då vi fortfarande hade en ledig dag att se fram emot.

Tanken var att vi skulle kila förbi vårt au pair möte innan vi tog tåget ner till city. Som vanligt var vi dock sena (kors i taket inte mitt fel) och valde därför att skippa det och köra på nästa veckas i stället. Tåget hann vi med efter en kopp kaffe i alla fall och det bar iväg till 26 gatan mellan 7e och 8e avenyn där Marthas (vem är hon?) tvstudio låg. Väl där var vi först i kön av alla partysugna svennar så lite cred till oss va. Kändes lite mysko att stå där i en kö med 50 andra svenska människor. Man är så van attfördriva tiden på sådana tillställningar med att stå och kommentera vad andra personer har på sig, beter sig, och uppträder högt och tydligt medan de såklart inte förstår att vi snackar om dem. Thank god for the swedish language. However, idag blev man verkligen tvungen att lägga band på sig själv för att inte hamna i trubbel och få en snygg blåtira. Aaah, bra träning inför hemkomsten med andra ord, jösses va bortskämda vi är här!

Efter lite väntan fick vi tillslut komma in i en väntesal där vi togs emot av en deltagare i top model sveige, för x antal år sedan? Trevligt värre. Väl där så väntade vi, väntade lite till, gick på toa, drack vatten, väääntade, gick på toa igen och väntade ännu längre. Sen kommer Anna JG in och berättar att det är dags att kila upp och taga plats i studion. Halvspringandes uppför trappan drar Des snuddpå veckans första vurpa med parerar precis i sista stund. Skönt att killen med den sköna stilen inte var bakom liksom..... Hur som helst blir jag och Steph placerade på första raden precis framför Sofie Fahrman aka Sofie's mode i Aftonbladet och resten av stockholmseliten. Kunde ju inte blivit mer passande liksom. Därefter börjar Filip och Fredrik köra igång lite innan sändning, hur vida det var för att få igång publiken eller för att minska deras nervositet är ännu oklart med alla var hur spända som helst. Vi blev instruerade om hur, när och med vilken mängd vi skulle klappa och njöt därefter av en vad jag tycker riktigt skön premiär av Söndagsparty.

Blev lite smått rädd då jag fick reda på att Marilyn Manson skulle vara med i programmet och Jonas Gardell såg livrädd ut då Marilyn entrade studion. Efter en stel början så kom de igång riktigt bra och i pausen satt Jonas och Marilyn och snackade som de känt varandra i flera år. Haha galen blandning och också galet kul att se. Såklart satt även Mark Levengood i publiken för att stötta sin stora kärlek och Pelle från The Hives stod för kvällens sista framträdande i en fantastisk falsksång (Tog ett tag innan jag förstod att det var han, hur oskön är jag?) Så, kändisar var det gott om och underhållning var det. Sjukt de som mosade bilen och wreslingen var rätt underhållande måste jag säga. Jag tror hon bakom oss höll på att dö av skratt!

Efter lite mat och lite shopping (vart är mina pengar?) så åkte vi hem till mig och chillade. Ett perfekt slut på en lysande helg tack Stephanie för att du finns <3



Eller så går det att gå in på kanal5.se och titta på avsnittet. Vi är med 8.30!
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/-/k5videoplayer/playlist/31101/none

1 kommentar:

natuls sa...

shiiiiit vad kul att se dig i det där klippet! och gud vad kul att kunna gå och se det där! lyckost säger jag bara ;)