lördag 18 april 2009

Det var en gång...

Här sitter jag klockan 1.45 am med en ostbagel i den ena handen och ett glas oboy (liknande) i den andra.. (vad jag anväder för att trycka på tangenterna är ännu oklart). Ramlade just in för dörren efter en sjuuuukligt nice picnick vid sjön i New Rochelle. Jag, Steph, Robin och Rickard tyckte det var en lysande idé att ta fram filten och chilla lite såhär en lördagskväll och jag vill tacka så mycket för denna kväll. Jävligt mycket skratt, snack och härligheter. Att vädret var grymt och graderna varma klagar jag ju inte heller på. Sommar 2009 börjar närma sig med storsteg och för att inte vara en vår människa så måste jag också berätta för er där hemma att våren i NY är helt otrolig. Så vacker och härlig! Inget slask o lera utan man bara känner hur värmen sakta kryper fram, naturen börjar blomma och drömmen om grillat och bad börjar infinna sig. Mmmmm looove it!!

Har varit en intressant jobbvecka. De 2 äldre har varit lediga från skolan så vi har hittat på massa familje aktiviteter. Vi var bl a på ett akvarium, gick ut och åt och åkte in till Central Park Zoo i NYC, riktigt nice. Idag hade jag lilla 2 åringen i parken ett par timmar medan de äldre spelade soft ball, jävligt skönt väder med strålande sol och 25 grader. Mmm svensk sommar med andra ord. Så underbart!! Så det går bra nu! Även om jag är rätt less på att vara au pair så kan jag ju inte unvika att tycka om läget. Jättebra familj, och goa vänner vad mer kan man begära? Lite mer pengar, fritid och shopping kanske? hihi Man kan ju aldrig vara nöjd! Men jag ser positivt på framtiden. Kanske dags att komma i form också, känner mig sjukt tjock. Har ätit dåligt den senaste tiden och det märks vill jag lova! Ush och fy, ny blire diet och hårdträning! Poolen väntar! Dags att sova nu. Au pair möte och stadsbesök väntar i morgon. VI (läs, jag och stephanie) ska åka och spana in Philip och Fredriks tv-inspelning och det ska bli jävligt skoj! Höööööörs då. Förrester såg VI 17 Again på bio igår, den va bra!! och ja, Zac Efron är het, jävligt het och jävligt talented! Looooooooooooove! Puss

Tack älskade Linzo för att mitt påskgodis snart kommer med posten! <3

2 kommentarer:

Linn sa...

Haha, du får vänta med träningen tills godiset är slut :D Men no problems of course :)

LovisaGaëlle sa...

Å, du gör dig verkligen bra i TV;D va kul. haha.