torsdag 14 maj 2009

Min älskade dator!


Fick just jordens hjärtattack! Min dator dog i hela 15 minuter och det fanns inte ett piss jag kunde göra mer än att vänta och hoppas på det bästa!Har haft en hel del problem min HP på senaste tiden. Någonting verkar vara galet med fläkten då den hela tiden blir överhettad och helt plötsligt pooof! blir skärmen svart och datorn har dött. What the fuck?!? Det började med att den gjorde så så fort jag hade datorn i sängen, men nu gör den så även fast den står snällt på skrivbordet långt ifrån allt annat tjaffs så här har vi helt klart ett problem.

En annan sak som händer sisådär 17 gånger om dagen är att internet tvärdör. Då menar jag inte internet uppkopplingen, nej den funkar fint, utan varningsrutan säger nåt i stil med att interner kommer att avslutas för fel uppstått. Alla internetflikar stängs då ner och direkt efter ploppar en ny upp med min startsida. Whyyyy?

Som om inte det vore nog så ploppar en ruta om Family Safety upp varje gång jag startar datorn, och det är en ättrig (ettrig?) jävel. Ignorerar jag denna lilla "påminnelse" så hotar det med att internet kommer sluta fungera för vissa användare på datorn. Men varför skulle jag vilja ha den där funktionen då det enda den erbjuder är att limitera tillåtna internetsidor för tonåringar. Varför skulle jag som ensam vuxen användare av denna laptop behöva den funktionen?

Då har vi heller inte kommit till det värsta. Om jag lämnar datorn på med skärmen uppe och är ifrån den i +30 min så har skärmen blivit svart och VÄGRAR att startas upp igen oavsett hur mycket jag rör på touchpaden eller vilka knappar jag trycker på. Dessutom hänger den sig 19,5 gång varje dag vilket är det värsta. Man sitter där och ser alla program man har uppe, att nån skrivit till en hemifrån på msn osv och ska precis till att trycka och se vad hetset är om. När man trycker på tangenterna eller ska till att röra musknappen så händer..... INGENTING och den ENDA lösningen blir till att snällt hålla in startknappen tills allt återigen blir svart och tyst.

Kan någon ge mig en rapport på vad som är fel? Detta hängde idag, den hängde sig och jag blev irriterad. Skillnaden denna gång var att windows vägrade starta upp igen och jag tvingade göra en startreparation, något jag aldrig gjort förr. Galet nervös då det stod att den försökte laga nåt och att det KANSKE skulle funka igen. ALLA MINA BILDEEEER är ovärderliga så ångesten va total. Denna gång gick det bra, meeeen nu blir det till att göra backup så jag är redo när den väl lägger av för gott. För tro mig, det kommer tyvärr hända inom en snar framtid.

Synd bara att detta händer i samma veva som mina 2 mobiler (svensk och amerikansk) håller på attt förlora sin charm också (1 dags batteritid) och jag vill köpa en ipod. Tur att man är rik iaf :)

Puss

Inga kommentarer: