tisdag 22 september 2009

Åskmoln

Ja nu sitter jag här efter en full dags arbete, och jobbar lite till.. Ungarna (eller ska jag säga bebisen med bestämd form) har ääääntligen somnat (kl är 10 pm) och det är äntligen dags för Des att få luta sig tillbaka i soffan, chilla och bli frisk.. Eller?

Nä, tvyärr är så inte fallet då allt som kan vara på tok är just är på det viset. Hälsan är inte finfin, den är väldigt sjuk och hostan har kommit till det härliga stadiet att varje host skär som knivar i halsen. Dieten blir det inge vidare med heller. Allt är serverat med SF och soppa men varför käka det när det är "så synd om mig" och man kan käka onyttigheter istället? Sista månaden är ännu oplanerad. Pengarna krisar och värdfar gav mig en veckas lön för lite. Ska man gnata på det också. Flygresan hem är inte bokad, Stephanie har åkt, mornarna är återigen tiiidiga, serietittandet är efterblivet, hänget med vännerna är allt förminskat, födelsedagspresenter till gänget i california är försenat, kontakten med dem är desto värre, det personliga brevet förblir oskrivet, referenser är i dagsläget = 0, jobb o lägenhet i sthlm ser hårt ut och allt är sådär vemodigt idag. Vill ju inte ens åka hem fast det är nåt jag verkligen längtar efter.... Vad är grejen?

Behövde bara få ur mig klaget lite, man får faktiskt va deppig när man är sjuk! Snart blir det nya tag och då ska allt på listan checkas av och Des ska vara on top of her game igen :) Men tills dess... så gör vi en over n out!

Puss

Inga kommentarer: