tisdag 22 september 2009

Tisdag!

Sitter här framför datorn och konstaterar åter igen att detta är de skönaste jobbtimmarna i veckan. Stunden på morgon efter de tre äldsta barnen tagit bussen/blivit avsläppta på skolan och jag är hemma själv med tvillingarna i tre timmar! Just nu ligger en utslagen på lekmattan medan den andra låter lite och tittar på sina leksaker. Det är dessa timmar man uppskattar i den annars så aktiva och högljudda vardagen. Jobbar kväll igen vilken innebär att jag åter IGEN missar bio-tisdag :( "Nästa vecka", tänker jag redan med hoppet i bakfickan.

Att jobba tidig morgon och sen kväll innebär att jag kommer ha en 6 timmars rast mitt på dagen, ska bli skönt! Kommer åka och köpa en försenad/för tidig födelsedags present till barnen i Cali. Grattis i efterskott layla och logan, glömde totalt bort att höra av mig på deras dag den 4e september. Pinsamt! Så jag låtsas som inget och skickar iväg lite roliga saker och låtsas att det var tänkt att paketet skulle komma mellan deras födelsedagar :)

Jag snorar och hostar om vart annat och inser att allt med hösten faktiskt inte är bra. Kallt och blåsigt, löven faller och det som varit så levande i sommar tider dör och förlorar sin härlighet. Sjukdomarna är dessuom många, snön är på väg och många blir deprimerade och inser hur ensamma de är i höstmörkret. Trots det så har jag insett att jag tycker hösten är mysig. Det är en god tid för att kura ihop sig under en filt framför tvn med en kopp varmt te i handen och bara slappna av och mysa. Julgransbelysningen som jag fick ärva av Stephanie hänger runt mitt fönster och skapar en otrolig mysighetsstämning under kvällens ljuva tysta timmar och allt är sådär skönt och lugnt och man vet att julen är påväg snart.

Nu ska jag se om jag kan sortera lite bilder så att det kommer upp ett nytt album på facebook snart! Det finns SJUKT mycket ovisade sådana just nu :( Puss på er! <3
Jag vill bli frisk nu!!

Inga kommentarer: