onsdag 9 september 2009

Disneyworld och Ture turist!

Sitter här i sängen, klockan är i detta skede 1 am och jag borde sova.. However, jag har precis tagit emot MASSOR av bilder från måndagens bravader i city och la äntligen in mina egna så det är ju en del att beskåda innan ögonlocken skall stängas igen för natten, om man säger så.

Har spenderat denna afton med bästa Stephanie som faktiskt hjälpt mig att skriva klart mitt CV. Sjukt nöjd är jag över resultatet och att jag faktiskt använt min hjärna lite och producerat någonting vettigt för en gångs skull! Tack gumman för all hjälp och jag är glad att vi fick denna kvällen tillsammans. Det vi en gång hade finns fortfarande under allt gnäll och gnat och det var skönt att få det bekräftat. Nya tider och nya tag i stockholm är vad som gäller! Hejja!

Semester i Florida var underbart och fantastiskt och jag tackar återigen för att jag har en sån otroligt härlig familj! Under resans förste helg spenderade vi dagarna långa på Disneyworlds olika parker och geez, var vädret hett? 35 grader varje dag med en otrolig luftfuktighet att förmågan att kunna andas över vattenytan helt plötsligt kändes som en börda. Solen stekte ikapp med tvillingar i vagnen och efter 5 magiska och otroligt härliga dagar hade både 1, 2 och 9 personer fått nog av allt som har med temaparker att göra. Hann även med en vattenpark halvtid vilket jag inte besökt på jag vet inte hur många år, kuuul!

När vi inte var på Disneys område spenderades härliga timmar i poolen där det simmades, trixades och sippades lite på den oändliga mängden Pina Colada som sköljdes ner under resans gång, yum! Pool volleyball spelades, Des blev inspanad av FETA mexare och skratten var många!

Flytten till strandhuset var en skön omställning i den intensiva vardagen och snart utbyttes temaparker och stress mot chill vid havet. Vågorna var stora, vattnet salt, solen härlig och teamworket klockrent! Vi åt all möjlig sort mat, drack alla möjliga sorters drinkar och bara njöt av vad Amelia Island och varandra hade att bjuda på. En oförglömlig resa som jag är glad att jag fick ta del av!!

Måndagen spenderades i city med Stephanie och Sanna. Vi började tidigt med en cykeltur genom Central Park denna härliga dag för att ta del av allt denna vackra park har att bjuda på. Två timmar, hundratalskort och flertalet "wrong way girls"- rop senare lämnade vi motvilligt tillbaka dessa transportmedel i utbyte mot promenadskor (we wish). Plåtade Times Square (igen), Flatiron Building (igen) och vandrade gatorna i Greenwich Village (för första gången) och kan nu med gott samvete kryssa av dessa fenomen i "Ture Turist Listan". Check på den och behöver jag säga att våra arma kroppar var mörbultade efter denna dag och att fötterna blödde?

Klockan är 1.15 am i skrivande stund och det är dags att ta sig en kik på de sista bilderna och sedan stänga igen fabriken för idag. Att gå upp klockan 6.30 är ingen höjdare om man heter Desiree Johansson så jag är tacksam för min sovmorgon till 10 imårrn! "Yes".

Håll utkik för nya bilder på facebook, det kommer inom en snar framtid!
Over n out / Big D

Inga kommentarer: