lördag 19 september 2009

"Bättre med kakor än knäckebröd"..

..har jag hört och det måste ni väl ändå hålla med om? :) Sitter här i sängen och myser. Pyjamasen och en halsduk är på, sminket är av, håret är slarvigt ihopsvängt i en toffs mitt på huvudet och täcket är varmt. Känns rätt lame att sitta ensam hemma en lördagkväll kl 9.30 men ibland är det exakt vad man behöver. Speciellt efter en lååång dag i city och då man känner att en jobigt höstförkylning börjar leta sig fram i kroppen. Usch för förkylningar men hösten känns för en gångs skull mysig istället för deppig. Har aldrig varit mycket för höst, utan mest förknippat det med död och gråa dagar. Först i år börjar jag inse hur mysig den faktiskt är och att höstmodet är sjukt snyggt!

Denna lördag började väldigt tidigt i men ack så underbar den varit. Jag vaknade klockan 9 med rödsprängda svullna ögon efter nattens otroligt sorgliga avsnitt av Grey'a Anatomy som jag bara va tvuungen att se! Izzie Stevens är en kämpe och detta kommer bli bra i slutändan, jag känner det på mig! Nog om det och mer om dagens bravader. Liberty Island och Ellis Island var det som stod på schemat idag och jag fick nu nöjet att sätta check på dessa i min "Ture Turist Lista" som alla mobbar mig för men som har kommit sig blivit hemskt användbar och populär i smyg. Det är alltså för er som inte har vetskapen en lista av allt jag vill se i New York och den börjar få fler och fler bockar :) Statue of Liberty är riktigt mäktig och även om vi inte kunde gå upp i kronan så var det en enorm känsla att befinna sig på frihetens ö med frihetens gudinna :) Helt sjuka säkerhetskontroller var det dock för att ta sig ombord på både båten och in i gudinnan. Luft puffades gjorde vi och gick igenom striktare säkerhetskontrollen än den på flygplatserna. Intressant tycker jag även om man fattar att det är ett riskfyllt ställe såklart med tanke på 9/11 och så..

Båten åkte därefter vidare till Ellis Island som numer är ett museum. Detta var platsen dit immigranterna först kom under den stora immigrationen till Amerika och det var ef häftig känsla att vara där. Man kunde söta i databaser efter avlägsna släktingar som kommit till Amerika och det var häftigt att ha varit här tycker jag! :)

En rolig incident som hände. Vi står i den oändligt långa kön för att komma på båten som skulle ta oss till öarna. En man med clownperuk står och spelar lite gitarr och utbrister mitt i sången: "Lady in the black jacket and the blue dress". Känner mig väldigt träffad då jag bär just denna putfit och tittar lite frågande åt mannens håll. "Yes you! If you for some reason can't find a real man to hold your hand, will you marry me? I can sing, I can cock, I have to say I'm a real catch.." Folkmassan som beskådar vad som händer fnissar lite.. Smått generad ler jag åt honom och säger "Maybe". Mannen frågar var jag kommer ifrån. Jag svarar Sverige och det som händer sen är så oväntat att jag brast ut i skratt. Mannen tar nu upp gitarren och sjunger "Heeelan går, sjung hopp faderallanlallanlej..." och börjar predika för folk att vi alla kan lära oss saker från varandra om vi bara lyssnar och bjuder till.. Ah ,sjukt kul! :)

Tack för idag Elina och Emma, det var en helt underbar dag i city <3>
Jag har varit mitt gamla jag idag, en positiv tjej som skrattat mycket och haft en riktig kanondag utan problem. Jag har saknat detta, att vara lycklig för en dag. Det var länge sedan nu, länge sedan jag kände mig så lättsam och glad! Jag vet att det låter hemkst men jag har inte varit på ljusa platser den senaste tiden. Min hjärna har varit överbelastad av måsten och problem, känslorna har varit hatiska och arga och jag vet att jag inte har varit en person man vill umgås med. Jag vet, jag har varit en iskall bitch som inte bryr sig det minsta om någon annan än mig själv och det är inte den personen jag vill vara.
Over n' out / Big D!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hahaha! fatta att killen är kvar! en svart clown va?? sjöng helan går för mig med, på kön till statue of liberty för 2 år sen! visst e han skön?

Desire John sa...

HAhaha vaaa??? fa va sjukt!! :) Superskön! sådär glad och härlig!!

Linn sa...

HAHAHAH! Skönaste killen ever :D Imponerande! Och släpp problemen och njut av livet nu :)

Desire John sa...

I will try that my friend :)