måndag 27 juli 2009

Lake George!


Sooo, "semestern" till Lake George var faktiskt riktigt nice med facit i hand även om peppet inte var på topp efter en helg på Silver Bay. Startade lite soft med att njuta av en folkfri tillvaro och packa om samt läsa lite bok (ja, Harry Potter 2). Veckan ångade sedan på i en vansinnig fart och tråkigt hade vi nog inte en sekund. Six Flags (Nöjesfält) en dag med karuseller till nacken höll på att gå av och rösten försvunnit, Go Cart en annan vilket var hur härligt som helst och efter att ha kört som en biltjuv i USA i 17 månader så vann jag såklart ;) Vi var ute och åt på restaurant varenda kväll så numer är det jobbigt att stänga byxorna igen (känns värt att jag ansträngde mig med dieten i juni) allt från italienskt, bbq till japansk har det ätits och alkoholen har flödat för den äldre generationen. Även jag fick smaka på det goda i form av x antal Pina Colada vid poolkanten på härligt soliga sommardagar. Vi var på Rodeo en kväll vilket var en sjuk rolig upplevelse. Ni vet riktiga cowboys som fångar kalvar som springer som stuckna grisar över fältet och tjurridning var det också och hej vad de flög av åt alla håll, i alla vinklar efter bara ca 3 sekunder. Störthäftig upplevelse! Vi gjorde bastiktröjor och jag lärde mina värdföräldrar lite överlevnads fraser på svenska (Kyss mig i arslet, håll käften osv) och hade bara en sån himla härlig tid där uppe i timmerstugan. Helt otroligt hur hemma man kan känna sig i en familj som inte ens är sin egen, gotta love it!


Så efter mycket om och men så sitter jag här i min älskade säng i Scarsdale och blickar med glädje tillbaka på veckans aktiviteter. Tyvärr fick resan ett tragiskt slut så Des missat att larma huset medan vi var borta och struntat i att diska det sista som stod i hoon så alla kryp ställt till med fest under dessa 10 dagar (Självklart finns det också förklaringar till både 1 och 2 men faktum kvarstår ju så vad är meningen?). Way to go Des, värdföräldrarna var inte så speciellt glada över dessa överraskningar som väntade när de stegade inför dörren och det var sjukt pinsamt och jobbigt att få den besvikelsen slängd i ansiktet på en efter att man haft en sån bra tid med dem. Men men, jag tog smällen, bad så hemskt mycket om ursäkt och allt verkar vara som vanligt igen vilket glädjer mig. Är ju så typiskt, jag är ALLTID så himla försiktig med vad jag säger, vad jag gör och tänker alltid till 1000 gånger om så jag inte ska sätta mig själv i trubbel eftersom detta trots allt är familj nr 5. Sen är man nonchalant i 2 sek och så bryter helvetet ut. Men ingen är ju perfekt så det är bara att gå vidare.


Myskväll 2 kvällar i rad med mina bästa tjejer och det är härligt att vara hemma igen! Mamma, jag lever btw, ringer så fort jag får tid! Puss på alla, jag saknar er där hemma! Imårrn är det gratisbio igen och på onsdag ska jag ner till city och träffa MIA från blåsan som är här på semester med Per!!! :D Can't wait! Puss puss <3

Inga kommentarer: