söndag 5 juli 2009

Mitt hjärta är så fullt av kärlek <3


Drar helgens bravader snabbt!! Fredag = Slutar jobb vid 4 och har precis fått lön... farligt farligt. Des och Elina slår shoppinghjärnorna ihop och kommer lite senare hem med massa påsar och humöret på topp! Lite kläder inhandlades på rean i American Eagle Outfitters. Jag köpte ett par justa slitna baggy jeans och ett äkta asläckert läderskärp till så jag är galet nöjd. Därefter åkte vi in till White Plains och shoppade massa presenter på hm till mina älskade cali-ungar, lite födelsedagskort, lite skor/solbrillor på hm, lite presenter till fd värdmor, lite hyrning av film, lite mat och sedan var kvällen fulländad då vi slumrade till på soffan till filmen "Fired Up" som framkallat så MÅNGA skrattattacker! Ni som inte sett den, SE DEN SNARAST! Roligare film :)
Lördag = 4th of July. Sov rätt länge, åkte sedan in till city med Elina och Anna. Drog till Brooklyn där vi hälsade på Marie som bjöd på middag (fläskfilé, klyftpotatis, sallad, bearnaise sås och lämplig dryck). Huuuuur gott och trevligt som helst! Åkte därefter in till city (lite sena som vanligt) och såg slutspurten av fyrverkerierna över Hudson River. Så otroligt mäktigt, stämningsfullt och helt fantastiskt. Jag älskar fyrverkerier!!! Åkte därefter och försökte fixa gallej som slutade i fiasko och etthundrafyrtioåtta sura/arga miner senare. Nog om det!
Söndag är dagen med stort D och jag ligger här och njuter av glädje och gråter av saknad. Jag gick upp vid 7.45 (efter 4 timmars sömn) och begav mig till city och på tåget till Long Island för att träffa min gamla värdfamilj i kalifornien som är här på besök! Lilltjejen skulle ha 1 års kalas och jag var såklart bjuden. 3 timmar och lite tårar senare får jag äntligen träffa sällskapet och konstigt nog känns det precis som förr och att jag bara varit borta en helg och att de hämtar upp mig på tågstationen. Helt sinnessjukt och dagen har varit helt underbar! De har slängt sig i famnen på mig, velat sitta i mitt knät, gett mig oändliga kramar och pussar och viskar "I love you" och "I've missed you" i mitt öra heeela dagen lång. Jag är så fylld av kärlek så varje gång jag tänker på dessa underbara barn får jag tårar i ögonen.
Vi har lekt massor och jag har tagit kort och umgåtts med barn och värdmor och släktingar och vänner. Helt otroligt underbar dag och jag kommer leva på detta länge nu! Och vad de har växt!!!!!!! Och vad de är vackra, kommer bli total knockouts alla 4 när de växer upp! Mellantjejen snackar Huuur mycket som helst och lillbebben är inte så liten längre utan kan snart gå. Hon var rätt blyg i början men Des la på charmen så kunde jag guppa runt på henne sen efter 10 min. Underbara bebis! Till och med fd värdfar var hur gullig som helst. Det första han utbrister är "Du har gått ner i vikt va? Du ser jättebra ut". Sedan när vi käkar middag så kommer han och sätter sig bredvid mig och snackar på om allt och inget. "Believe it or not Desiree, but I have missed you". Hur sjukt är inte det att höra av en människa som annars är så in i sig själv och arg. Blev galet bra och han sa att jag var mycket bättre än den nya au pairen de har och att jag är välkommen tillbaka anytime. Han sitter sedan och tänker en stund och utbrister "And don't even get me started about the hair".. haha, han är lite speciell för han är väldigt mån om att tjejerna har snygga/coola frillor. och ingen är någonsin lika bra som mig på att göra dem, enligt honom. Nya aupairen kan typ inget och värdmor gör allt halvdant så han är den som flätar håret på dem numera i brist på min talang i huset! :P haha
Sen var det dags att åka hem och tårarna började rinna som niagarafallet. Jag älskar denna familj så det gör ont i hjärtat. Jag åkte till USA för att det var coolt, ville lära mig engelska och uppleva stället. Jag trodde aldrig att jag skulle förälska mig i barnen på det här viset. Det är en helt underbar känsla samtidigt som det krossar mitt hjärta att jag inte kommer kunna få vara en del av dessa barns vardag, att få krama dem varje dag, att få se dem varje dag, säga att jag älskar dem varje dag. Gee, nu gråter jag igen, det är bara så sjukt jobbigt!
Ska sova nu, är helt förstörd! Denna dag har varit helt obeskrivlig på många sätt! Mycket lycka och mycket saknad, mycket Kärlek! <3>

2 kommentarer:

Linn sa...

Ååh :)

Desire John sa...

underbart underbart och massa lycka!