torsdag 8 januari 2009

Business school?

Hej! Jag har läxor och som vanligt när jag har en del att göra så slutar det alltid med att jag sitter och leker på facebook, tittar på tv, snackar i telefon eller annat trams istället för att göra nån nytta! När ska man lära sig? Måste ringa mekanikern i morgon och höra om bilen, det är en prio som jag inte kan skjuta på längre. Även maila ICA chefen och höra om jobb är väldigt relevant just nu. Men det är ju ingenting ni inte har hört förr, eftersom jag aldrig gör nåt åt mina måsten!

Har suttit och kikat på handelshögsskolan i Stockholm och blivit lite inspirerad. Hittade en Ph D (doktorsexamen) i Business som jag blev väldigt intresserad av. Dessvärre krävs 1,5-2 års masters examen och arbetserfarenhet inom affärsområdet innan jag får ansöka, så vill jag komma in på den där utbildningen gäller det att ligga i. Det stod att de endast tog emot 10st studenter per termin också, fast det låter ju helt sjukt. Aah hur som helst så kan man ju alltid börja med en master på den där skolan och sedan se hur man känner efter det. Eller så kan man ju alltid dra till staterna igen och plugga upp en master för att sedan komma hem och doktorera. Eller så skaffar man sig bara ett jobb direkt efter, det måste ju gå bra.

Ska skriva lite mer på mitt uppsats nu (dvs några fler än de stackars 3 meningar som står där nu) och sedan slå mig till ro och läsa lite EDWARD CULLEN, mmmmm bäst! Puss då

Inga kommentarer: