onsdag 21 januari 2009

Long Island, here I come!!

Sooooo, jag har bestämt mig! Min USAresa fortsätter och nästa stopp kommer att bli Long Island, NY! Har funderat en vecka nu, tvekat, varit mer inne på nej än ja, funderat lite mer, överlagt, jämfört för och nackdelar... Skickade iväg ett mail för ett par dagar sedan med 10000 frågor som vad de förväntar sig, hur dagarna kommer se ut, varför de vill ha en au pair, hur är hennes liv som mamma, vad mina arbetsuppgifter kommer vara etc etc. Fick igår långt bra svar från pappan som fick mig att känna mig positiv till situationen och han lät vänligt, inte så dominant som de flesta män i America är. Jag tror inte ni förstår.. Svenska pappor är såååå mesiga jämfört med de amerikanska, sjukt! Ikväll fick jag svar från au pair och mamman, väldigt långa svar både och. Au pairen gav hur bra information som helst om familjen, relationerna till dem, hur det har funkat, om hon rekommenderar dem, området, vad det finns att göra, varför hon åker hem tidigt... Hur bra fakta som helst så jag känner mig väldigt tacksam för detta! Mammans svar var det längsta och det mest avgörande. Jag satt och log sådär fånigt när jag läste det och en stark positiv känsla spreds inom mig. Jag kände att "detta är min blivande familj" det mesta kändes bara väääääldigt bra! Så det var lite heads up sådär, en mindre sak på listan "att oroa sig över" som i skrivande stund är FÖR lång.

Fick MASSOR av läxor idag, mestadels i counseling. Tror vi har 3 50 poängs uppgifter, 1 prov och 2 läxor som skall vara klart nästa vecka, fantastiskt? Fick tillbaka massa uppgifter som vi gjort idag och jag fick full pott på mina två första 50 poängs uppgifter och massa extrapoäng så jag ligger väldigt mycket på +, det känns bra! Psykologin kändes rätt bra idag, vi pratade mest om Freud och där hänger ju till och med jag med :P Var även så att Desiree för första gången räckte upp handen frivilligt (eller har vi nu en fri vilja?) och svarade på en fråga! YEY! Besserwissern i klassen bestämde sig även för att prata med mig, suck! Han frågade vart jag kom ifrån och när jag lite hastigt besvarade hans fråga så kom den klassiska "I thought Swedish people were suppose to have blonde hair n blue eyes?" HA HA HA. Snäste till med "Yeah I hear that a lot" och tänkte i samma stund med stor suck "Imårrn färgar jag mitt hår blont, använder klarblå kontaktlinser och stämplar SWEDEN i pannan samt målar dit svenska flaggan på näsan!"

Nu måste jag sova! Ska upp tidigt imårrn och lämna besked om accepterande till min nya värdfamilj och ringa mekanikern och fråga om han är redo att ta sig an "Mission: Sell the Superhonda?" typ..

Sammanfattningsvis får jag lov att säga att jag känner mig glad för tillfället trots stressen och den förfärliga stressen i de sömnlösas namn. Drack även en "Rockstar" energidryck under bilfärden hem för att inte somna och köra av vägen i 120- mindre lyckat. Så vi får se hur det går med insomningen ikväll, känner mig lite för pigg faktiskt.

Hörs då! Puss, skall även bjuda på en härlig låt dagen till ära. Akon gör mycket härliga, glada låtar! Enjoy!
"When I see you U run out of words to say..."

Inga kommentarer: