tisdag 20 januari 2009

Stress...

... snackade vi lite om idag på psykologin och det kunde ju inte passa bättre. Jag känner mig SJUKT stressad nu, det bara kommer från en dag till en annan. Har massor att göra:
-Besluta om familjen på Long Island, ska jag ta dem eller inte? Efter lite snack med Frida (kan man kalla det ett upprört uttalande?) så skrev jag ihop ett brev igårkväll med 10000 frågor till värdfamiljen. Fick svar idag av pappan och det verkar som det skulle kunna vara en familj som passar mig, så vi får se. Vissa säger att Long Island är tråkigt medan andra tycker att det är jättevackert. Jag tycker att om det känns bra med familjen så kanske det kan funka.jag brukade säga förut att "så länge familjen är bra så spelar inte läget så stor roll", ett uttalande som jag fick äta upp rätt rejält när optimisten själv blev transformerad till en bitter ökenråtta. Så jag antar att det är därför jag är så velig, jag vill inte hamna helt OFF igen. Dock pendlar pappan mellan NYC och Long Island varje dag till och från jobbet så jag menar kan han så kan jag? :)

- Jag måste sälja superhondan innan lördag (försäkringen går då ut). OMG, hur skall detta gå? Kommer jag få några slantar för gamla Bettan? Lite nervöst, men som tur är har min kära mekaniker lovat att hjälpa mig! Pjuuh!
- Helgen då? hade ju tänkt åka till Hollywood och festa med Niina meeeeeen efter att ha kikat lite i skolböckerna så inser jag att jag har mer läxor än vad ett år har dagar. Så kanske blir till att stanna hemma och plugga istället... Kanske kan locka upp henne till Lancaster för att gå på bio, jag brukade ju faktiskt köra ner till henne av samma anledning förut så varför inte liksom? Återstår att se!

Hade ett rätt kul samtal med min LCC idag då han beklagade sig över att han hade en till exit intervju denna vecka med den där konstiga tjejen med den konstiga relionen. Hö hö, vi snackade i ca 20 minuter om hur vrickad tjejen i fråga är. Hon förväntar sig att familjen ska läsa hennes tankar och vill typ byta för att hon inte klarade av faktumet att de gick in på hennes rum när hon inte var där för att låna en stol eller lägga hennes brev på sängen. HALLÅÅ?? Det finns nåt som kallas kommunikation och är man 26 jävla år så borde man vara en liiiiiten aning mognare? Eller? Jag känner mig som "grandma", som barnen kallar mig, på riktigt! haha hur kommer det sig att en 19årig klantskalle som alltid ställer till det för sig helt plötsligt vet bättre än alla sina vänner som är i 25 års åldern? Intressant! Jag försöker nu inte hävda mig, konstaterar bara fakta! SÅ hur som helst lite kul att LCC snackar skit med en au pair OM en au pair :P haha

Skoluppgifterna inför veckan lyder endligt följande:
3 uppgifter i Counseling varav vi endast fått reda på hur vi ska lösa den ena än, lyckat? Den är dessutom verbal så då blir det att stå inför klassen och babbla på engelsk, jippie!
Har Midterm prov i morgon, får se hur det går!
Sen följer ett härligt psykologiprov på onsdagskvällen kl 7, prov nr 3. Känns hyffsat, 2 veckor kvar nu bara, jag tror jag klarar det!
Efter nästa vecka så är det finals. Känns lite drygt i Counseling då vi kommer ha 2 muntliga redovisningar som båda är värda 100p var. Och jobbigast är väl psykologiprovet innehållande allt vi gått igenom =/

Nu ska jag sova hörrni, klockan är massor och jag ska upp om 4 timmar! Tjohoooo!!
Puss då, kanske blir det Long Island iaf.......

Inga kommentarer: