lördag 10 januari 2009

Ingen vill veta var du körp din tröja!

Vad glad man blir när man äntligen kommit igång med sitt skolarbete och datorn stängs av helt utan förvarning så att de stackars rader man faktiskt med nöjdhet skrivit är lika borta som min veckolön innan jag ens har fått den.

Har varit rätt duktig idag. Ringde till mekanikern i morse innan jobbet och snackade om hur vida han kan hjälpa mig sälja bilen eller inte. Han verkade väldigt reserverad till en början och jag ångrade mig snabbt att jag ringde och störde. När jag sedan nämnde mitt namn, min bil och att han erbjudit mig hjälp för drygt en månad sedan föll pusselbitarna på plats för gubben och han utbrister "Oh it's Desiree Johansson, honey I remember you, how are yooouu sweetie??" Haha! Så vi kom fram till att han ska göra vad han kan för att hjäla mig och att bilen kommer säljas på 1-2 veckor enligt hans beräkningar. Jag hoppas att få ut $1500 för den men allt över $1200 är bra. Problemet är bara att jag måste köra upp den till hans verkstad och jag hoppas och ger ifrån mig en bön att den kommer hålla hela den 40 minuters resan upp till Lancaster. Den är nu parkerad i området dit vi ska flytta så en sista osäker med resa med Bettan är vad som väntar nästa helg, känns gruvsamt. Växlarna glider fortfarande så det känns som den kommer gå sönder vilken minut som helst, men jag ljög och sa att den rullar på fint, för det gör den ju om man kör sakta :P
Har även skrivit "klart" en av uppgifterna i min counseling class som ska lämnas in nästa vecka. Kors i taket, blev jag klar flera dagar i förväg och inte sista kvällen som vanligt?? Ok, den behöver fortfarande korrigeras lite, men ändå! Håller även på att jobba på den andra som är lite oklar och skall läsa ett par rader psykologi innan jag somnar. En liten uträkning på slantarna som kommer spenderas under sista månaden är under uppgång, om jag nu inte ska förlänga mitt år i usa? Skulle då fortfarande kunna ha semester med mamma 5-17 mars för att sedan fortsätta mitt jobb som au pair i New York några månader till. Jag menar, vad har jag att komma hem till? Vi får se...

Nu ska jag läsa lite,håll i hatten, Edward Cullen!! Min man! Just det, fick även två lite roliga telefonsamtal ikväll som är värda att nämnas. Det första kom från min kära vän Robin som säger ungefär så här "Kan du kolla vart jag är? Jag har ingen aning, vi drog en roadtrip norr och har väl kört i si sådär 1,5 timma utan gps". haha bra jobbat. Vi lyckades efter mycket protester från min dator lista ut att han var mitt ute i ingenstans i en annan stat. 1 timma senare ringer han igen och frågar hur pass nära det är till nästa stat. Tyvärr kom jag med det tråkiga beskedet att det var nog ytterligare minst en timma och beslutet togs då och dirket att en hemfärd var aktuellt att påbörja. U R crazy R! Ser fram emot ett lite längre och kanske djupare samtal på söndag kväll.

Den andra trevliga överraskningen var ett oväntat samtal från min vän Ylva, location Pennsylvania! Har inte snackats vid på månader och dar så det var väldans kul att få lite inblick i hur livet leker på östkusten. Vi får bli bättre på det där med att höras, I miss U my friend! Läsa bok var det ja, Puss då och dra nåt gammalt över er!

Inga kommentarer: