måndag 5 januari 2009

Jag vill hem!!

Jösses säger jag bara, vilken extremt ansträngande dag!! Gick upp kl 6 i morse för att fixa mig i ordning och käka frulle. kl 7 brummade jag iväg till skolan för att ha min första counseling class. Det var en himla bra klass måste jag säga, som kanske till och med kan få mig motiverad till att plugga och lära mig lite knep! Sweeet :) Vi skulle ägen gå fram inför klassen och berätta en historia om vart vårt namn kommer ifrån. Jag som baaara har 4 (med mina 2 mellan namn) drog på en himla historia om hur vida jag har 2 princessnamn, att Desiree är franskt för önskan, att Johansson är ett av de vanligaste efternamnen i sverige och hej och hå så för att vara så pass trögtänkt och feg som jag är så gick det ju riktigt bra :) Skoj, dessutom har vi en söt kille i klassen :) hö hö hö

Efter klass fixade jag med mitt parking permit för att sedan åka och hämta upp Niina. Hon hade en liten rast och vi åkte till gallerian och råkade snubla över snygga billiga skor så lite shopping blev det. Får lov att säga att jag var faktiskt värd ett par nya boots då mina andra börjat snacka (get it?) Efter detta åkte jag och tog hand om mina bankärenden för att sedan glida tillbaka hem och plugga. Kan ni tro det, jag PLUGGAR igen!!??!?

Hur vida pluggningen var särskilt effektiv vet jag ju inte. Skulle kika på nån sida online och som vanligt när datorer är inblandade så blir det ju krångel. Slutade med att jag ringde efter technical support och snackade med dem 1 timma varefter de fortfarande inte kunde förstå vad problemet var. Kuuuul! Så nu har jag en halvgjord läxa.

Därefter var det dags för min kvällsklass i psykologi och Des brummade iväg med glatt humör och förväntningarna i topp. Så fort jag kommer in i rummet inser jag att detta kommer bli tortyr i sin renaste form. En gubbe i sina 50 vårar står och babblar om sak efter sak i 3 timmar och Des har nu mer eller mindre SÅR på händerna efter att ha suttit och antecknat cirka 10 dubbla sidor i sitt anteckningsblock. Får även en örfil på det med att vi ska ha vår första exam på onsdag. KUL?? Är så stressad att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Detta är inte bra då jag inte kan tänka klart utan sitter och bloggar/facebookar istället för att ta itu med själva plugget. Lyckat? Halvdant va!

Ska väl läsa några rader nu då och oroa mig för framtiden sen. Jag vill bara hem till Sverige, ta nya tag och starta mitt liv! Men de vill inte sakta ner....
Puss love

Inga kommentarer: