måndag 19 januari 2009

Söndag

Jag var rätt duktig idag i alla fall, om man tänker efter. Efter en hel del sömn och en sovmorgon så kickade jag igång dagen. Dividerade med mamma om vilka hotell/hostel vi ska bo på medan vi är ute och reser runt i Florida men vi kom väl kanske inte fram till så mycket mer än att det var viktigare för mamma att ha "breakfast included" än hur hotellet faktiskt såg ut/ var det låg. Intressant tankegång där måste jag erkänna! Way to go! So i alla fall ska vi komma upp med ett förslag tills på tisdag och sedan boka det som känns bäst! Yey!

Var även iväg till Wal*Mart och införskaffade mig en tredje resväska! Hej och hå, efter ca 1 timmas beslutsångest om vilken färg/form jag ville ha på den så blev det tillslut en knallröd. Skräll? :) Jag är nöjd, nu är det bara att börja packa!

Laddade dock lite för länge med att ringa den nuvarande aupairen i min ev framtida familj så jag får kliva upp i god tid i morgon och ta tag i det, uuh! Måste nå ett beslut snart, det är lite jobbigt att välja för den här familjen är inte perfekt men tänk om det inte finns nån som är bättre? Vågar man gambla?

Hade även ett djupare telefonsamtal med min vän Robin om en hel del ämnen, det var intressant och härligt! 1,5 timme senare insåg jag att den effektiva söndagen inte visat på några särskilt effektiva reslutat så jag blev tvungen att slita fram pluggböckerna i ren panik. Så nu ligger jag här i sängen, klockan strax efter 12 och känner mig rätt nöjd med dagens insats. Är klar med läxorna som har duedate på tisdag och kan istället ägna måndagskvällen åt att sitta barnvakt och skumma på resa och diverse uppsatser samt tänk på min framtida familj. Jadå! Börjar tydligen 11.30 i morgon och får därmed ett par timmar efter barnens läggning då jag är barnvakt men kan ägna mig åt annat. Grymt nice!

A men hare så bra då så hörs vi när det passar! Hejdå kära vänner och hej Edward!

Inga kommentarer: