måndag 19 januari 2009

Confused!

Jag får panik. Jag vet inte hur jag ska göra med den här familjen, ska jag ta den eller inte? Är 45-60 minuter ett långt avstånd om man egentligen vill bo nära manhattan eller är det bagateller att haka upp sig på sånna saker? Pratade med den nuvarande au pairen idag och det mesta lät väl positivt. Har slängt iväg ett par mail nu till henne och till värdfamiljen så jag kan få en bättre bild av vad jag ger mig in på. OMG, livet och alla dessa jobbiga beslut, spare me liksom. Måste även lämna in bilen för försäljning innan lördag då försäkringen går ut, yeey... :(

Är även lite besviken på "Breaking Dawn", den fjärde boken i Twilight sagan. Den mystiska farliga spänningen har som försvunnit och ersatts av massa trams och sånt man kan hitta i en vanlig kärlekshistoria eller ta direkt från en verklig amerikansk ungdoms liv.. ah jag vet inte hur mycket ni fattar och jag ska inte förklara mer med hänsyn till de som inte läser 4e boken än (jag lider med dig Sandra), så det är väl allt jag säger. Frida konstaterade idag att jag är avundsjuk på Bella och efter en skrattattack över hur patetiskt det låter så fick jag nog lov att hålla med... :P haha! Jag är BESATT av Edward Cullen och jag erkänner det. Sådärja, nu fick vi det ur världen.

Har även skola i morgon och jag gjorde läxan redan igår, sköööönt! Allt som väntar nu är bara att mixa ihop ett förslag av rimliga hotell inför resan då mamma kommer och läsa lite bok, sen SOVA! Hörs då, puuuuusss

JUST DET!!! Roligaste idag, hahaha fick reda på att värdfamiljen överlägger hur vida den nästa au pairen skall härstamma från RYSSLAND: Hör och häpna, pappan kommer ner på nedervåningen med ett plågat uttryck och utbrister nåt i stil med att Värdmor tänker anställa en kommunist att ta hand om barnen. Det är inte ofta jag håller med nåt som han säger men i detta fallet har han rätt. Man kan INTE ha en rysk barnvakt. Förlåt, jag är inte rassist men baserat på mina erfarenheter av östeuropas folkslag så måste jag stämma in i att orden "dåligt uttal trots tappra försök" och "nonstop talkers utan syfte" är fack att lägga ryssarna i. Helt otroligt så jag kunde inte låta bli att hjälpa far att såga henne vid fotknölarna. Fick även ett par slag under bältet som gensvar, saker som "well if you would to choose someone you wouldn't choose any other that yourself" och "you hate people". Haha kan man råför att man är bäst i test? Näråå men det va lite väl hårt tycker jag, ego är jag inte, au pair hatare må hända eller vad säger du Robban?? ;) haha! Kvällen spenderades sedan vikandes av skrattanfall då pappan gång på gång immiterar en rysk som försöker prata engelska, hahaha så sjukt roligt! Måste ge honom det!

Nu ska jag göra 1 och 2 för att sedan göra 3 som är att sova1 HÖÖÖÖÖÖÖRS!!!

Inga kommentarer: