söndag 31 januari 2010

Do I miss it?




















Every single day!

Det är söndag kväll och jag väntar på att brorsan ska komma hem så vi kan äte chips och dipp samt kolla på "The Blind Side". Segare dag får man ju leta efter. Det finns en anledning till att jag jobbar varje helg i östersund. På så vis slipper man sitta hemma (som idag) och tänka på alla roliga saker man kunde gjort om man till exempel hade befunnit sig i New York. Lite shopping i White Plains, tagit en kaffe på starbucks, köpt ett par sjuktsnygga märkesskor men kilometerklackarna på Marshalls, åkt till parken i Larchmont med den vackraste utsikten, tureturistat på Manhattan, spenderat ett par timmar inne på Forever, tagit en fika på ett trendigt café och spanat in människor eller varför inte en skön promenad i älskade Central Park. Det är dagar som denna som jag längtar tillbaka mest av allt på hela jorden.! Åh va jobbigt!

Helgen bjöd på en två dagars à la Des, för vad kan man annars hitta på för roliga aktiviteter i Östersund en helg då det varit löning? Folk tänkte nyktert den här helgen och jag tänkte fest. So, förfest med Stephanie i luren och ölen i handen på fredag. Dansade lite på lerran till hoffmaestros sköna beat och sedan var det dags för sängen. Jobbade därefter 12-18 på mitt kära ICA. Kvällen kom snabbt, des sov till kl kvart i 9, så opepp. Därefter packade hon väskan, packade ner vinflaskan, drog på sig samma putfit som kvällen innan (who cares?) och tog bussen till älskade fruktansvariga och söp sig full. Mycket trevlig konversation hade vi innan taxin till G3 beställdes och shotsen blev för många. En kebab på det, lite sömn och nu sitter jag här och väntar...

Nästa vecka kommer jag flytta till stockholm. Jobbet på ICA Solna börjar den 15 feb och jag är sjuuuuukt taggad att få komma till civilisationen igen. Tror jag är en storstadstjej. Stephanie, detta kommer bli så JÄVLA BRA!!

Over n out!

Inga kommentarer: