fredag 1 januari 2010

När man får perspektiv på saker och ting

vaknar upp och inser att allt kanske inte var en dans på rosor.. När man inser att personen man nyligen växte till att bli kanske inte är den man vill vara och när man inser att en del personer i ens närhet tar mer energi än vad dem ger..

Jag sitter här på min säng och känner mig åter igen förvirrad. Förvirrad över vad jag vill, förvirrad över vem jag är, förvirrad över vad som komma skall. Varför är det alltid så att man blir hälften av personen man är när man kommer tillbaka till denna lilla norrländska stad? Varför har man i den här staden alltid en slags stämpel och att oavsett hur många år man varit borta eller hur mycket man växt så kommer man i andras ögon alltid förbli den människa man en gång var? Är det då jag som är en svag människa som inte kan motstå pressen från andra? Är det kanske så att jag bryr mig för mycket? Är det såhär eller är det bara jag som har dessa tankar i mitt huvud?

Det är också skillnad på vänner. Det finns vänner som känner en bättre än en själv. Det finns vänner man kan fika med. Vänner man inte snackar med på år men som man vet finns där när man slår numret. Det finns vänner som är grymma på fest och vänner som passar bättre på mysiga filmkvällar. Vänner finns i alla olika former och jag börjar äntligen få lite klarhet i vilka som hör vart och varför det ibland inte blivit en bra kombination.

Haha nu blev det sådär djupt igen och det finns nog ingen som egentligen förstår vad jag menar. Men det är vad som händer när man får alldeles för mycekt sömn och hjärnan virvlar runt i highspeed och man inte hinner med riktigt att samla sin tankar.

Nyårsafton var förvånansvärt roligt detta årsskifte så jag säger TACK till vänner och bekanta som gjorde min kväll!! <3 Middag, alkohol, musik, snack, dans, skålande osv.. låter väl hur bra som helst? Glad är jag också efter att pratat med min vän Lovisa i telefonen en timma ikväll! Du har saknats mig mer än du kan tänka dig och jag känner att du just är en sån vän att även då vi inte hörts på evigheter (verkligen evigheter) så finns vi alltid där förvarann, redo att komma ikapp och alltid har nya äventyr att dela tillsammans <3 PUSS och GRATTIS till min lillasyster Felicia och vän Elina som fyller år den 2a Januari!

3 kommentarer:

elina sa...

Du är en cool cat, en crazy bitch och allt annat än någon som är svag och lätt påverkat. I love you och fest kommer du och jag alltid vara bäst på. Men även mysiga bakis dagar, chilliga filmkvällar och galna road tripps. saknar dig kompis och tack för gratulationerna ! C ya

steph sa...

jag tror att det mesta sitter i ditt huvud. det hoppas jag. saknar dig iaf. mer än du kan tro. <3

Lovisa sa...

Men taack D! Detsamma. Guud vad jag blir smickrad. Älskar att veta vart du Finns!!