söndag 20 juli 2008

Helgen passerar snabbt!

Har inte gjort särskilt mycket i helgen! Mest bara legat ute och lapat sol, snackat lite med mamma och er andra där hemma vilket alltid förgyller mina dagar! Gosh I miss you all! Hur som helst har jag fått min motion för dagen. Cyklade till Target idag, ca 6 kilometer, och spenderade 2 timmar vandrandes omkring i den stora affären. Där finns verkligen ALLT! Allt från kläder till inredning till leksaker, till elektronik, till mat, till filmer.. ja ALLT du kan tänka dig, känns som man är i himmelriket ungefär! Köpte en hel del saker, bland annat schampoo/balsam, hårspray, shorts, värktabletter, hörlurar, tandspegel, etc. SEn köpte jag också en epilator och GOD DAMN, vad det smärtar! Detta är alltså en hårborttagningsprodukt som går på ekeltricitet. Körde ett varv på handen för att testa manicken och smärtan va hemsk. Hur ska man kunna använda den där för typ bikinilinjer, ansikte, under armarna osv? Har justs inlett uppdrag suicide och får helt enkelt se hur det går. Kanske är jag lite överkänslig, men för nu så får min epilator betyget - Smärta! Och smärta var det också att cykla hem 5-6 km med en tung jävla ryggsäck på ryggen, motvind och en obekväm cykelsadel. Folk stirrar konstigt på cyklister, det finns nämligen inte så många av dem här, endast bilister. Konstigt samhälle. Bilister och i princip ALLA snabbmatskedjor finns här längs vägarna, inte kostigt att folk ser ut som de gör!!

Sen är även 1,5 åringen så göllig att hon går in på miott rum och vandaliserar varje dag. Igår fann jag sminket utspritt över golvet, datorinställningar överallt på datorn öppnade, plånboken öppnad och överallt... KUL? På eftermiddagen igår hände det igen. Foundation och tandkräm över halva golvet (Ungen fick duschas innan hon skulle ta sin nap på hon trodde tandkrämen va hudlotion...). Och NU har hon varit och pillat på min dator igen, och lyckats stängt av hela internet så att knappen för trådlöstnätverksaktivering inte fungerar. Med nöd och neppe lyckades jag ställa allt till rätta men jag säger då det, skitunge!!

Och nu har min värdmammas pappa nr 2 kommit på besök. Ska bli intressant att se hur han är. Enligt henne är han helt annorlunda än hennes riktiga pappa och vi får väl se vad jag säger om denne man! han verkar snäll iaf :) Dags att duscha och tänka på refrängen, kanske dra en rulle för skojs skull och sedan sova. Sov inge vidare inatt då jag 3.30 vaknade upp av ett väldigt bankande och prasslande. Trodde det var inbrottstjuvar eller liknande alldeles utanför mitt fönster så jag låg stel som en pinne och svettades mängder. Vågade inte röra mig en cm, fy va hemskt det var. SEn somnade jag iaf på nåt märkligt sätt..

Puss då!

Inga kommentarer: