onsdag 30 juli 2008

Jordbävning!

Idag var jag med om min första jordbävning. Jag och barnen lekte på nedervåningen då jag kände hur det började skaka. Förvaringsboxarna med bebiskläder i som stod travade i rummet skakade till ett tag och sedan var det över. Mamman tjoar från övervåningen och va helt uppihejsan då hon va så rädd att någon skulle ramla ner på bebisen. Tydligen var det lite värre där uppe då hon sa att fisktanken va nära att stjälpa. Så nu har man varit med om en riktig jordbävning och jag måste säga att jag tyckte det var coolt även om det inte kändes sååå mycket här uppe hos oss. 5,8 eller vad det nu var på richterskalan är rätt högt! Jaja, lever gör vi iaf så nu kan livet gå vidare!

Smärtar, det gör mitt ansikte nu ska jag berätta för er. Va i OC i helgen och träffade Sandra vilket var roligt. Träffade även en hel del andra svenska au pairer, vilket alltid är kul! Vi hängde i Huntington Beach där det var US Open Of Surfing & Beach games. Jättekul, hur mycket folk som helst var det där! Det var tält överallt med tävlingar, korttagning, gratisprylar etc. Sen på lördagskvällen va det avskedsfest för en av svenskarna. Jättekul till en början sen minns jag inte så mycket mer än att jag var jävligt förbannad så jag lipade! Men men, vann i twister gjorde jag nääästan. Kom 2:a! OCh nu kommer vi till min smärtsamma del, jag BRÄNDE mig såklart när vi va på stranden!! Solkräm, vad är det? Fick brännblåsor i ansiktet som nu har torkat så att hela facet är knallrött och stelt. Väntar på att få flagna (troligen imårrn) då jag seriöst kommer kunna dra bort skinn från hela pannan i ett svep, mmm trevligt! Så hädan efter är det solkräm på som gäller, hur snyggt är det liksom att gå runt och se ut som en torkad tomat? haha

Aja, ha det så bra! Pusspuss

Inga kommentarer: