onsdag 10 september 2008

Exclusive!! Semester 08, familjeliv, i huvudet på tonåringar och mycker mer i dagens blogg..

Eller?
Haft en sån där sköön kväll med 2 nya tv-shower (90210 & Privileged) och en massa snack med min värdmor. En hel del skrattandes åt reklamer (från min sida såklart) och diskussioner om jobb, kärlek, vänskap, förlängt år i USA, framtid osv med min värdmamma/bästa vän här/boss etc! Skönt att alltid ha någon till hands att växla tankar och idéer med, som man alltid kan berätta alla dåliga skämt och lustiga upplevelser för och bara snacka om allt från himmel till jord. Love her och barnen såklart!
Vad är träning mot glass, tv och snack liksom?? :P

Efter att ha fått dissen i förrgår av grannen som bor tvärsöver gatan som promenerade i ca 10 min utanför huset och "såg" och hejade inte på mig och barnen som va ute och lekte i vattenspridarna 5 meter ifrån, så fann jag det ytterst roande att få ungefär detta röstmeddelande till telefonen:
"Heey, tänkte bara ringa och höra hur läget är och vad du gör. Har du lust att hänga någon dag, typ chilla eller hitta på nåt. Har försökt skicka text men du har inte svarat så.. Aja hör av dig".
Östersund varning på det där beteendet (ni vet, inte känna igen vänner/bekanta på stan men senare glatt höra av sig och höra "vad som är uppe"). Min värdmor, kan jag kalla henne Z? bara skrattade och tyckte det var lika roande som mig!

Semester hade jag ju också väldigt nyligen. Kände mig väldigt tom efter Linn åkte hem och lusten över att stanna kvar här i staterna och tvingas lämna henne igen kändes ju inte sådär väldigt lockande men det är bara att bita ihop. Vi hade jääääävligt roligt och det kändes som de där 6 månaderna vi varit ifrån varandra smältes ner efter några timmar och vi va från samma planet igen. Vi åkte som sagt runt i södra Cali där vi såg och gjorde massa roliga grejer. Seaworld och Disneyland va såklart höjdpunkterna och även de stunder vi spenderade på beachen. Laddar upp bilder på facebook så hela vår semester historia lägger jag in som bildtexter så jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga. Fantastisk semester som jag inte hade velat spenderat med någon annan! En del vänner är för evigt, Linn är en av mina! Älskar dig, forever and always! <3

Nu är det dags att sova så man är någolunda pigg i morgon. Jag tror jag har världens sämsta morgonhumör! Allt känns meningslöst och jävligt och tankarna som kommer fram på kvällskvisten och det som driver mig till att jag aldrig vill gå och sova finns definitivt inte där kl 9 på morgonen, endast "skjut mig nyss" ekar i mitt hatiska sinne!

You know you love me, xoxo /D - bilder från resan börjar alltså komma upp på Facebook

Inga kommentarer: