onsdag 24 september 2008

Julstädning...

Jag hittade ett par ljus på min byrå idag på mitt rum (de har såklart stått där hela tiden jag bott här men jag har aldrig riktigt tagit mig orken att bry mig om dem). Så jag tänkte, varför inte tända dem och se om jag kan få in en härlig doft här inne. En salig blandning av odörer spreds i mitt rum med ens jag tänt lågorna. Lite chokladaktigt, "Angel whispers" också den dominerande lukten av kanelljuset som glänser störst, bäst och vackrast. Kanel är ju för de allra flesta skulle jag tro en doft som påminner om jul. En annan sak som hör till julen är ju såklart den klassiska julstädningen. Ni må tro att mitt rum såg ut som en enda röra (vilken jag blev fint påmind om då värdmor bara skrattar då hon går in där). Så, med kaneldoften i sinnet spreds sig en oemotståndlig lust att städa och göra fint inom mig och nu sådär 15 minuter senare har jag julstädat för första gången 2008. Känns gött :)

Har även tittat på säsongspremiären av Lipstick Jungle, skiiiit bra :) Blev glatt överraskad när jag flippade på internet och såg att de var ju idag premiären var och inte i morgon, KÖNG. För i morgon är det inget som stör mig från 9-11. Då är det Grey's Anatomy som väntar och som jag längtat!! har sätt de sista 2 avsnitten på förra säsongen hela 3 gånger och då hittar jag inte på! Så jag är mer än redo för detta!

Och idag kom ämnet som jag väntat på upp. Hurvida bebisen kan lämnas med mig i ensamt ansvar eller hur jag känner om den saken. 3 månader är gränsen för att vi au pairer ska behöva/få lämnas ensamma med de små gullegrisarna och idag är bebben här ca 11 veckor (alltså snart 3 mån) så det är ett gränsfall. Självklart har jag inget emot att ta hand om henne, så det blev mitt svar, slutet på konversationen och min värdmor tillade att hon kände sig absolut trygg med att lämna bort bebben till mig under en kväll. Soft! Eller osoft, då har skaran utökats från 3 till 4 som är i mitt våld!


Nu ska jag kika lite i en bok jag fick låna som handlar om smink, ansikte bla bla bla och såklart mitt dilemma just nu hur man formar de perfekta ögonbrynen! Hörs då! Tjoho!

Inga kommentarer: