torsdag 18 september 2008

Life

Vänner kan ni tro era öron (eller i detta fall ögon) om jag nu säger detta: Jag har ingen hårspray i håret!!! Alla som känner mig (och alla andra för den delen också) vet att jag dyrkar sprayen mer än allt annat (inte helt sant men lite sanning ligger det ju i det) men nu har dagen kommit då jag inser att det inte funkar längre. Har alltid blivit beundrad för min kaluffs och ett antal komplimanger har man ju samlat på sig genom åren. Just det: Genom ÅREN!! Allt för slutprodukten. Jag har struntat i att borstat det (gör det max 1 gång varje halvår, that's it), jag har sprayat jag vet inte hur många tusen sprayflaskor, jag har tupperat och slitit, jag har färgat och tonat, endast tvättat det med volym produkter, fönat och puffat, flätat och bränt det med vågtången och många andra hårverktyg etc etc i flera år. Läser ni detta förstår förstås med en gång att den här tjejen tar inte hand om sitt hår på ett hälsosamt sätt, kanske inte över huvudtaget. Så nu på slutet har jag sätt mina hårglansdagar dala, folk frågar vad jag gjort för att det ska se så risigt ut och det är verkligen inte vad det en gång var, vilket ledde till att jag idag köpte schampoo/balsam för mycket skadat hår samt även en hårinpackning som heter duga! Har även lovat mig själv att sluta spraya (så mycket) och även gå till frissan asap!! Nog om det!

Läste Linns blogg och får väl säga detsamma att jag blev då både tårögd och rörd! Okej inte bara tårögd, de rullade såklart även ner för kinderna (sentimental som man blivit på senare dar). Vi har varit med om allt tillsammans vilket gör att vår vänskap är väldigt stark. Jag håller med, vänner är livets vackraste gåva. Vänner för livet är sällsynt och fantastiskt och jag är glad att jag redan nu har några som kommer bestå när de andra sinar och glider ifrån! Tack Linn för alla fina ord, du kommer alltid va my sunshine och ja absolut så underbar som jag alltid säger! Hahaha drinktricket, tjooohoooo va hett!! Aooootsssccchhh!! haha
Jag må vara lite blödig ibland men jag tror hellre på att visa uppskattning och berätta hur man känner istället för att kanske aldrig få chansen att säga det!

Nu ska jag sova, eller nej rättare sagt nu ska jag läsa mer i min bok! Och kika efter kryp i mitt rum! Tydligen bor det en väldigt bitsk sak här inne som gillar att bita mig på armar och händer när jag sover. Värdmor tror det är en spindel och jag vet ej om jag törs sova! Spindelfobi!! Puss då och i helgen ska jag träffa Friiiida G! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ALLTSÅ VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?????????????????????????????????????? HAR DU SLUTAT PÅ RIKTIGT MED SPRAYEN ELLER LJUGER DU? VAAA? VAD HAR HÄNT MED DIG, HAR DU FÅTT FNATT? DET ÄR JU INTE DU VA? ELLER? NÄE? VA? :O ÄRE SANT? PÅ RIKTIGT? HMM, VAD STOLT JAG BLIR, MIN NATURLIGT VACKRA FINA TJEJ!! Och du hihihi, du är söt, min bääztis! Drinktricket är det bästa vi kommit på, lätt roligast. AAAAAAAAAOOOOCH! ;) PÖSS!

Desire John sa...

hahaha jag vet inte vad som hänt med mig mer än att jag känner mig mer oattraktiv nu än på länge. (vildvuxna ögonbryn och platt hår) Har inte slutat helt med sprayen men har taggat ner rejält. Försöker fundera på hur vida det är värt att förstöra håret på en produkt eller om jag borde dumpa den för gott. Vi får se, jag är ju liksom ansiktet för hårspray så är det möjligt håller jag den ju såklart gärna alltid en burk i handen du vet. Åh du är för söt! Drinktricket är GALET, det är VÅRT och det är OSLAGBART precis som DU! PÖSS, du vet att jag gillar dig va? ;)