torsdag 25 september 2008

LOL

på mig och mitt förra inlägg! Ibland kokar känslorna över helt enkelt. Det jag har funderat mycket över på senaste tiden är iaf hur det känns att växa upp egentligen. Vet att det låter konstigt för det gör ju alla, men jag känner att jag kommit in i en fas då jag befinner mig mitt emellan att vara ett barn och att bli en vuxen person. Jag har inte släppt skolan och allt det som tillhör än. Att kunna festa och leva livet utan att bry sig om konsekvenser. Att ha alla nära samlade på ett och samma ställe och faktiskt ha möjligheten att träffa dem varje dag. Att bo hemma och kunna prata med mamma om man behöver hjälp osv. Tryggheten att veta att "someone has my back" om saker och ting går snett och man behöver ett stöttande hand. När jag tänker tillbaka på de tiderna och alla minnen man skapat själv och tillsammans med sina vänner så kan jag inte låta bli att känna mig lite ledsen och känna att fick jag chansen skulle jag inte tveka att få återuppleva allt det igen, seriöst. Samtidigt har jag börjat tänka framåt. Det är så mycket jag vill göra i mitt liv som jag knappt kan vänta på att det ska börja hända redan nu. Plugga på högskola, flytta till egen lägenhet och till en ny stad, börja ta mer egna beslut, ta gitarrlektioner, börja sjunga igen, ta en roadtrip, dansa, utbilda mig till ett jobb som betyder nåt och där jag trivs.... det är så mycket som jag vill göra samtidigt som jag har ångest över att det faktiskt är dags att ge sig ut där och stå på egna ben.
Så ja, ännu mer lol på mig och nu ska jag sluta försöka vara så djup och skriva mer om mina tv serier igen kanske. Men det är skönt att skriva av sig ibland, kan man inte prata av sig med någon får man använda sig av bloggen istället.

Grey's anatomy hade säsongspremiär ikväll och jag skrattade nog minst fyrtionelva gånger på dessa 2 timmar. Sjukt bra och jag är sjukt nöjd över att det äntligen är tillbaka i rutan. Den absolut bästa showen jag följer! Imårrn är det fredag, sen helg och i slutet av helgen så startar även Desperate Housewives, kommer tänka på dig Linn när jag ser det ;)

Okej, ska sluta snacka skit och skaffa ett liv. Eller iaf en bil och en plan!
Puss då och tack för att ni finns vänner!
"What I’m gonna live for
What I’m gonna die for
Who you gonna fight for
I can’t answer that"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fyfan, jag kommer också tänka på dig när jag ser på det :)

Desire John sa...

Mhm word till det!