onsdag 11 februari 2009

Blogglust?

Har inte känt behovet av att blogga lately så det har ju blivit lite sådär med den saken. Kanske återkommer när jag bytt familj, nånting säger mig att detta inte är slutet på desirejohn.blogspot.com . Lite drygt, barnens pappas nya irriterande favoritsysselsättning är att dag ut och dag in hitta en anledning för sig själv att utbrista "You're fired" till mig. Är det inte att jag råkat lämna en öppnad konservburk i skafferiet så den börjat mögla, så är det nog att jag uttrycker ett visst hat till en skådespelerska som får mig att bli avskedad för denna dag. Jag menar, hur orkar man? Så eftersom han är så på krigsstigen kan jag inte låta bli att skratta lite extra när det går ont för honom. Såklart, alla vet ju att skadeglädjen är den enda sanna glädjen?

En incident som jag fann omåttligt roligt var efter han tittat på "The Forbidden Kingdom", den ni vet med Jackie Chan? Aah hur som helst så bjöd han upp ungarna till fight när eftertexterna började rulla och alla skuttade på och drog sina hits n kicks i början med humöret i topp. Efter sisådär 10 min, när tvillingarna åkt på nog mycket stryk blev de ilskna på riktigt. Slagen mot pappa blev 10 gånger hårdare och de malde på utav bara den (ja de är 4 men energin var absolut). Sen kommer novastöten, en av tvillingarna får in en fullträff med dojan rakt in i paketet på stackars pappa. MOhahaha, hur kul som helst för en annan som sitter i soffan och viker sig av skratt då pappan viker sig av smärta.

Sen får vi ju inte glömma våra dagliga middagsövningar. Pappan försöker lära barnen världens alla huvudstäder, och hittils har de lyckats öva in Washington DC, Sacramento (Capital of California) och Paris. Hela måltiden idag satt han och försökte slå in på 10 olika sätt att Berlin är Tysklands huvudstad (alla vet väl att han är halvtysk vid det här laget) så det vill han ju självklart att de skulle lära sig. Meeen inte satte det sig i deras små hjärnor, hur mycket han är försökte så gick det inte in. Han tjatar på lite till och säger sedan att Stockholm är Sveriges huvudstad och lägger till ett "fnyys som om de skulle vara viktigt, kommunistland". Desirée känner sig patriotisk och försvarar Sverige och tänker ett antal onda tankar om personen som yttrat klåporden. Vid sängdags ett par timmar senare ställer pappan frågan "What's the capital of Germany?", tystnaden är så skön och trots att han i princip försökt tjata in Berlin i huvudet på med hela middagen så kommer ungarna inte ihåg. Därefter ställer han frågan på skämt "Alright, so what's the Capital of Sweden?" och skrattar lite lätt och tänker "Som om de skulle komma ihåg det efter att jag sagt det 2 gånger liksom, höhö". Ungarna blir exalterade och utbrister "Sockholm" Hahah YEEAAAAH Desirée känner stoltheten flöda och tänker för sig själv "Payback's a bitch" och börjar ögonblicket senare tokskratta!

Nog med historier för idag, hööööööööööööööörs!! PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA, Linn Rödén brister ut i skratt, fyfan vad jävla härligt :D Rätt åt honom MUAHAAAAAA! :D