fredag 13 februari 2009

Tankar!

Gosh det känns så konstigt, har precis packat ihop mitt rum sådär lite på måfå. En hög med saker i det hörnet och en hög med skräp i det andra. Händer det verkligen, åker jag? Känns inte så även om jag börjar blivit lite nervös.. Det ornade sig med skolpapper. Cultural Care ville ha bevis på att jag gjort klart mina kurser som jag nyligen tog och eftersom inte betygen kommit ut än så blev det lite problematiskt. Som tur är har jag en fantastisk finlandska som begav sig av till skolan idag på sitt break och hämtade papret, guld värt! Så nu är det bara att faxa iväg det och så är det klart! :)

Ringde min mekaniker idag och han förstod att jag var stressad. Många personer har kommit in och tittat på min bil men ingen har med pengar, så det är där problemet sitter. Känner mig sjukt stressad över det, liksom några dagar kvar nu bara och bilen är inte såld än =/ Men jag får lita på honom, han sa att om han inte lyckas sälja den innan måndag så kommer han själv att köpa den av mig. Så jag hoppas att han står för sitt ord, annars sitter jag där i florida utan pengar att resa för =/

Nu ska jag pyssla med lite pappersarbete, läsa slutet på edward för att sedan sova! Gosh, jag är nervös, hur ska det gå för dem? Har sugit på karamellen länge nog nu och insåg att jag MÅSTE läsa ikväll för sen kommer helgen och jag kommer inte att ha tid förrän jag kommer till familj nr 3. Ajaaa.

Helgen ska bli skoj, tror jag.. Ska umgås med min finska och vi ska göra ett par saker som jag känner måste hinna göras innan jag lämnar LA. Att ta kort med Hollywood skylten i bakrunden är lite pinsamt att jag inte gjort än, och att sedan vandra runt i Beverly Hills känns aktuellt då jag bara varit dit en gång. Imårrn kväll kommer nån vän till min finska och hämtar upp mig i öknen och sen börjar partyt. Fick ett sms som sa "Desireeeeeee!!!! I'm Jordan - ur party planner" och när jag sedan skrev och frågade vad som planerats so far så kom svaret: "It's gonna be a special adventure because ur leaving la!!!" så vi får se då.. Jag känner mig laddad, jag menar har man inte så många vänner att man inte kan ha en klassisk au pair "hejdå-middag" så får man parta loss med folk man aldrig träffat förr, YES! Haha,

Och snart får jag träffa min nya familj, min älskade Frida för att sedan semestra lite med värdens bästa mamma! Jag ser ljust på framtiden bara jag kommer ifrån alla "innan resan problem"som skrider över mitt huvud som tunga regnmoln. Aah Valentines Day på lördag också, hade velat gett barnen nåt men jag vet inte. .. PUSS

2 kommentarer:

Anonym sa...

desireeeee skriv nu om helgen jag vill veeeta :P

Desire John sa...

Nu har jag skrivit ;)