onsdag 18 februari 2009

Long Island, NY!

Allt gick hur smidigt som helst med resan idag och ni ligger jag här i min stora, sköna säng och myser!! Allt är uppackat och jag känner mig redan rätt hemma :P Den största grebben var vaken när jag kom hit och han var hur söt som helst. Babblade på oavbrutet om starwars och tyvärr har jag ju inte sett filmerna så det blir till att göra det då! Har ju undvikit dem för de verar så katastrofalt dåliga men nu MÅSTE jag se dem ändå om jag ska hänga med i snacket :p Han var så söt, han gav mig en kram också sa han till sin mamma "I like Desiree, she is nice like Maggy" och maggy var förstås då deras senaste au pair som åkte hem här i dagarna. Så det var kul att han sa så :)

Maggy är för övrigt hur söt som helst. Hon skrev ett välkoms kort till mig, lämnade kvar massa schompoo, duschtvålar, ansiktskrämer och dyligt, + lite choklad och massa noteringar överallt typ vägbeskrivningar till olika platser, gym information osv. Så det var sött! :)

Nu ska jag lägga mig till ro och fortsätta läsa "Two way street", en jättebra bok som jag fick i julklapp av min värdmor. Lite kul den handlar om ett par som har gjort slut men som ska roadtrippa till college tillsammans eftersom det var planerat så långt innan. Författaren har skrivit häften av boken i tjejens perspektiv och hälften i killens. Detta gillar jag skarpt, man får en rätt så stor inblick i hur killar faktiskt ser saker och ting och det är rätt underhållande måste jag säga. Dessutom håller hon inte tillbaka på språket utan skriver typ "fucking" och sånt där! Så det är en bra bok!! Godnatt kära ni, skriver mer i morgon! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du redan trivs! Sa ju att det skulle gå bra :)

Vad heter författaren?

Desire John sa...

Författaren heter Lauren Barnholdt :)