lördag 9 augusti 2008

Hej!

Jag är alltid sentimental numera. Jag börjar skratta så fort jag hör ett skämt. Jag känner mig nere och väldigt ledsen om en tråkig nyhet når mina öron. Jag känner mig superglad så fort jag kommunicerar med er där hemma och får tårar i ögonen när jag tänker på hur mycket jag saknar alla. Jag säger då det, det är inte lätt att vara ensam alla gånger! Kommer få ta in på psyk när jag kommer hem, kanske skulle sitta fint och få mig tillbaka på banan! Seriöst, när blev jag en sån känslig individ?

Var iaf på mitt första au pair möte idag! Får panik när jag träffar så många nya människor på en och samma gång, vet liksom inte vart man hör hemma, vem man ska snacka med, vad man ska prata om. Men det är bara att "get out there" så att säga så jag hängde med ett par tyskar och en australiensk tjej, väldigt schyssta!:) Sen snackade jag även med en grabb från Sverige som ska åka hem om 2 veckor och vill bli av med sin bil. Greeeeaaaat tänkte jag och har nu eventuellt en bil :P jag menar $500 för en bil som rullar, varför inte? Så det var lyckat!! =)

Sen skjutsade barnens pappa hem mig och jag fick höra en del av vad han hade att säga om det förhållande som jag just nu bevittnar falla sönder. "There is always two sides to a story" som man säger och det är bara någonting man måste acceptera. Det finns egentligen inte rätt och fel i vad det kommer till förhållanden, det finns inte gott och ont, det är känslor och personligheter, åsikter och massa annat. Det är svårt, det är komplicerat. Jävligt komplicerat och ibland mår jag illa av tanken på "kärlek". Evig kärlek, finns det? Hur som helst, alltid intressant att höra andra sidan av historien och jag är inte den som ska döma!

Nu ska jag sova, eller läsa lite i min bok "Ps. I love you" Sjukt bra bok! I helgen ska jag sola, försöka ta mig till gallerian, ta det lugnt, snacka med er där hemma och försöka planera resa med linn. SKönt helg och jag ska plugga körkortsteori stenhårt för nu ska jag ha körkort och bil!! Puss då, jag saknar er så hjärtat gör ont!

Inga kommentarer: